Performancing Metrics

مشروعیت مدیران در جامعه اسلامی در صورت تمرد از ولی‌فقیه از بین می‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 324824
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 08:28
حیدری در نطق پیش از دستور:
یک عضو مجلس خبرگان گفت:‌ استمرار مشروعیت مدیران در جامعه اسلامی بر پیروی از راهبردهای ولی فقیه و نفی مشروعیت شرعی آنان در صورت تمرد از آن راهبردها است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی پیش از دستور خود با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به محضر حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری، ارتحال آیت الله واعظ طبسی، انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی تبریک گفت.

وی در ادامه، پیرامون ظرفیت های مجلس خبرگان سخن گفت و تأکید کرد: «این مجلس از ظرفیت های نهفته و نانوشته ای برخوردار است که در مقام حدوث و مراقبت از شرایط لازم استمرار ولایت در مقام بقاء، رسالت اصلی آن به شما می رود. اما این مجلس ظرفیت های دیگری دارد چرا که از جایگاه مردمی کم نظیر و از سوی دیگر از وجاهت قانونی بی بدیل که پشتوانه خیمه اصلی نظام و انقلاب می باشد برخوردار است».

این عضو مجلس خبرگان افزود: «این مجلس می‌تواند بهترین حلقه وصل و پل ارتباطی بین جمهور مردم و دستگاههای نظام باشد به علاوه که می تواند صدای رسای مردم برای انتقال آمال و آلام آنها به مسؤولین و روشنگر مناسب در جهت تبیین تنگناها و محدودیت هایی که مسؤولین با آن مواجهند باشند. بدیهی است در صورت روشن شدن مردم نسبت به تنگناها، میزان مقاومت آنان در برابر مشکلات افزایش می یابد».

حیدری آل کثیر ادامه داد: «استمرار مشروعیت مدیران در جامعه اسلامی بر پیروی از راهبردهای ولی فقیه و نفی مشروعیت شرعی آنان در صورت تمرد از آن راهبردها است».

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان درباره برکات و چالشهای طرح رهبری انقلاب برای توسعه کشاورزی در استان خوزستان گفت: «مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به خوزستان در سال 1375 طرح معروف به 550 هزار هکتاری و توسعه کشاورزی در این استان دستور فرمودند. این طرح که شامل تسطیح اراضی غیر مسطح، زهکشی زمین ها و رساندن آب به زمین های دیم می شد چنانچه ایجاد و نیمی از محصولات غذایی مورد نیاز کشور را تأمین کند. اما تا سال 92 فقط 17% آن طرح پیاده شد».

وی در پایان از مشکلات آب استان نیز سخن گفت و از مسؤولین دولتی خواست طبق مصوبه شورای عالی آب کشور عمل کنند تا طرح رهبر انقلاب در خوزستان دچار چالش نشود.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید