Performancing Metrics

مهمترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان | اتاق خبر
کد خبر: 325466
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 09:45
300 کشته و زخمی در درگیری‌های «شیندند»، خنثی شدن حمله به دفتر والی تخار،21 کشته و زخمی در نتیجه تصفیه نیروهای امنیتی و کشف۱۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۴ مهمترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، تلف شدن 13 بز و گوسفند نتیجه سرعت خودروی پلیس، 300 کشته و زخمی در درگیری‌های «شیندند»، خنثی شدن حمله به دفتر والی تخار،21 کشته و زخمی تروریست در نتیجه تصفیه نیروهای امنیتی و کشف1400 کیلوگرم مواد مخدر در سال 94 مهمترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است.

تلف شدن 13 بز و گوسفند نتیجه سرعت خودروی پلیس

تعدادی از ساکنان فرمانداری کلکان ولایت کابل در شمال پایتخت می‌گویند در نتیجه سرعت بیش از حد یک خودروی پلیس مربوط به حوزه سوم امنیتی شهر کابل در مسیر شاهراه عمومی کابل - پروان در منطقه فرمانداری کلکان 13 راس گوسفند و بز کشته شد و 12 راس دیگر زخمی شدند.

به گفته ساکنان محل بعد از وقوع این رویداد این خودروی پلیس که مربوط به حوزه سوم امنیتی است از منطقه فرار کرده و پلیس نتوانسته عامل آنرا بازداشت کند.

300 کشته و زخمی در درگیری‌های «شیندند»

درگیری بین گروه‌های طالبان به دلیل تصاحب شهرستان شیندند باعث کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر از آنان و افراد غیرنظامی شده است.

 پس از متواری شدن «ملاننگیالی» از فرماندهان ارشد گروه « ملا محمد رسول »، نیروهای وابسته به « ملا اختر محمد منصور» بر مناطقی از «زیرکوه » دسترسی پیدا کردند.

عملیات نظامی «عزم 34» با حضور نیروهای ویژه ارتش، پلیس و کارمندان اداره امنیت ملی در این مناطق راه اندازی شده‌ است.

سخنگوی والی هرات با بیان اینکه شب گذشته و در این عملیات نظامی هلی‌کوپترهای نیروهای ارتش افغانستان نیز مواضع و مخفیگاه‌های طالبان را مورد حمله قرار داده‌اند، افزود: در حملات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی افغانستان، 51 نفر از تفنگداران وابسته به گروه طالبان در شیندند کشته و 40 تن دیگر از این افراد زخمی شدند.

وی با اظهار اینکه در این درگیری‌ها 4 تنفر از اتباع خارجی حامیان گروه طالبان نیز کشته شدند.

خنثی شدن حمله به دفتر والی تخار

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت یک مهاجم انتحاری و 7 همکارش خبر داده که قصد حمله به دفتر والی «تخار» را داشتند.

اداره امنیت ملی افغانستان امروز شنبه 23 حوت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ماموران این نهاد از بازداشت یک مهاجم انتحاری و 7 همکارش خبر داده که قصد حمله به دفتر والی «تخار» را داشتند خبر دادند.

این افراد در عملیاتی ویژه، از نواحی شهر «تالقان» ولایت تخار بازداشت شدند.

امنیت ملی گفته است که تروریست‌ها پس از شکست‌‌های پی‌درپی در شمال افغانستان، قصد دارند با سازماندهی حملات انتحاری در نقاط مختلف افغانستان رعب و وحشت ایجاد کنند.

21 کشته و زخمی در نتیجه تصفیه نیروهای امنیتی

وزارت امور داخله با ارسال خبرنامه‌ای از کشته و زخمی شدن 21 تروریستی در نتیجه عملیات‌های پاکسازی نیروهای امنیتی در برخی از ولایات کشور خبر داده است.

در عملیات پاکسازی نیروهای قطعات خاص پلیس ملی در روستای دهک تنج فرمانداری کشنده ولایت بلخ، 2  تروریست طالب کشته و 7 تروریست دیگر با قبضه سلاح کلاشینکف، 5 هزار گلوله پیکا و کلاشینکف و 3 حلقه مین به اسارت نیروهای پلیس ملی در آمده‌اند.

همچنین در این سلسله از عملیات‌های نیروهای امنیتی، در روستای اسلام آباد فرمانداری درقد ولایت تخار صبح 7  تروریست کشته و 2 قبضه راکت انداز و یک قبضه کلاشینکف به دست نیروهای پلیس افتاده است.

کشف1400 کیلوگرم مواد مخدر در سال 94

«محمد باقر مسعود» فرمانده پلیس ولایت سمنگان گفت: «نزدیک به 1400 کیلوگرم مواد مخدر از انواع مختلف در این ولایت کشف و ضبط شده است.»

وی با بیان اینکه این موادها شامل هروئین، تریاک، گراس و مشروبات الکلی می‌باشد، افزود: «تعداد 59 نفر مظنون نیز بازداشت و به ارگان‌های قضایی سپرده شده‌اند.»

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید