Performancing Metrics

دفاع در عمق را دنبال می کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 330541
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 22:28
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه اگر دفاع را از مرزهای هوایی شروع کنیم درحقیقت غافلگیر شده ایم و دفاع خوبی هم نخواهیم داشت گفت: ما دفاع در عمق را دنبال می کنیم.

اتاق خبر: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه یکی از وظایف قرارگاه پدافند هوایی دفاع منسجم و یکپارچه از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران است و آنچه که قرارگاه پدافند هوایی دنبال می کند، شناسایی به موقع تهدید ها و رویارویی به موقع با آنهاست گفت: ما دفاع در عمق را دنبال می کنیم، اینکه بیایم دفاع را از مرزهای هوایی شروع کنیم درحقیقت غافلگیر شده ایم و دفاع خوبی هم نخواهیم داشت. پس  دفاع در عمق اولین موضوع قرارگاه پدافند هوایی است که با همه سامانه هایش آن را دنبال می کنیم و در دستور کار خود داریم.

وی افزود: لازمه دفاع در عمق داشتن یکسری لوازم و تجهیزات است مثل تجهیزات دور برد راداری یا شنود الکترونیک که به موقع این تهدیدات را شناسایی می کند.

اسماعیلی ادامه داد: پدافند هوایی برای جلوگیری از غافلگیری از الگوهای شناسایی متفاوت استفاده می‌کند و در پدافند فقط رادار شناسایی انجام نمی‌دهد بلکه سامانه‌های شنود الکترونیکی که تماما بومی هستند و همچنین عناصر دیده‌بانی بصری که به سامانه‌های الکترواپتیک مجهز هستند نیز سمت و سرعت و ارتفاع هواپیما را به شبکه یکپارچه پدافند ارسال می‌کند و اطلاعات در یک لحظه به روز می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به توانمندی راداری ایران گفت: در گذشته سامانه‌های راداری ما فقط سامانه‌های راداری استقراری و در یک طیف فرکانس بود اما امروز این دو مسئله را در پدافند هوایی منعطف و رادارهایمان را متحرک کردیم، با این کار هم چابکی را در پدافند افزایش دادیم و هم اینکه طیف فرکانس آنها را متنوع کردیم یعنی از طیف‌های فرکانس متعدد  استفاده می‌کنیم.

اسماعیلی تاکید کرد: طیف‌های متعدد فرکانس، این توانمندی را به پدافند اضافه می‌کند که در برابر جنگ الکترونیک بسیار مقاوم شود چون دشمن توانایی ایجاد اخلال در همه طیف‌ها الکترونیکی را ندارد و از سوی دیگر وقتی از طیف‌های متعدد استفاده می‌کنیم قابلیت کشف اهداف دیگر با نوع و سازگاری‌های دیگر را هم داریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: فن آوری تولید رادار از فن آوری های بسیار پیشرفته در دنیا است و امروز با تکیه بر دانش بومی و استفاده از نیروهای جوان،خلاق و ارزشی کشور می توانیم نیاز خود را در حوزه کشف و شناسایی در فرکانس ها و بردهای مختلف تامین کنیم.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید