Performancing Metrics

پنج نفتكش در بزرگ ترین پایانه صادرات نفت ایران همزمان بارگیری كردند | اتاق خبر
کد خبر: 331099
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 10:45
پهلوگیری همزمان و تحویل بار به پنج فروند نفتكش در اسكله شرقی خارگ در پی آماده سازی زیرساخت های صادراتی نفت خام كشور از این پایانه در دو سال گذشته صورت گرفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، پس از رفع تحریم ها و افزایش صادرات نفت خام، میزان تردد نفتكش ها در پایانه خارگ كه بزرگ ترین پایانه صادرات نفت ایران به شمار می رود، افزایش قابل توجهی یافته است.

در دوران تحریم، ایران روزانه یك میلیون بشكه نفت خام صادر می كرد اما با اجرای برجام از بیست و ششم دی ماه 1394 تهران اعلام كرد قصد دارد میزان صادرات را تا چند ماه آینده به دو میلیون بشكه نفت خام افزایش دهد.

با توجه به افزایش صادرات نفت خام و در پی آن افزایش تردد نفتكش ها، زیرساخت ها و بسترهای لازم برای افزایش صادرات نفت خام آماده شده است، به طوری كه اینك پنج نفتكش به طور همزمان می توانند در پایانه خارك بارگیری كنند.

به گزارش وزارت نفت، پروژه‌های متعدد نوسازی، بهسازی و تعمیر اساسی تاسیسات و زیرساخت های موجود اسكله‌ها، بازوهای بارگیری و گوی‌های شناور و ارتقای ناوگان عملیاتی در دو سال گذشته با هدف افزایش تولید و صادرات نفت خام انجام شد.

مدیرعامل شركت پایانه های نفتی ایران درباره افزایش ظرفیت فعالیت پایانه خارگ گفت: ركورد صادرات نفت سال 13٩٤ نزدیك به هفت میلیون و ١٠٠ هزار بشكه در روز بود.

«پیروز موسوی» افزود: هم اكنون در شرایط بازگشت به زمان پیش از تحریم به سر می بریم كه بازگشت به این دوران به پشتكار و فعالیت بیشتر ‌نیاز دارد.

شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

بر پایه برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) كه بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریكا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای كاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این كشور لغو شود.

وزارت نفت نیز فردای آن روز با دستور به شركت ها برای افزایش تولید و آماده باش پایانه های نفتی، طرح افزایش 500 هزار بشكه ای صادرات نفت خام را كلید زد.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید