Performancing Metrics

افزایش سطح پوشش بیمه‌ای تست‌های تشخیصی خواب | اتاق خبر
کد خبر: 331130
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 12:53
رییس کلینیک خواب بیمارستان امام خمینی(ره)، از پوشش بیمه‌ای تست‌های تشخیصی بیماری‌های خواب خبر داد.

اتاق خبر: خسرو صادق نیت در خصوص نحوه فعالیت کلینیک خواب دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کلینیک خواب دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از ده سال است که فعالیت خود را در دو بیمارستان بهارلو و امام خمینی آغاز کرده است و با استفاده از تست‌هایی مانند تعیین میزان خواب آلودگی طی روز، تعیین میزان توانایی هوشیار ماندن و همچنین تست خواب شبانه به تشخیص و درمان بیماری‌های خواب می‌پردازد.

 وی افزود: تست توانایی هوشیار ماندن در روز برای فعالیت‌های شغلی حساس مثل رانندگی بسیار ارزشمند است. این تست بیشتر برای رانندگان اتوبوس و کامیون که خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از خواب آلودگی در کمین آنها است انجام می‌شود و زمانی که مطمئن شدیم توانایی هوشیار ماندن دارند مجوز رانندگی می‌گیرند.

 صادق نیت ادامه داد: با انجام تست خواب شبانه وضعیت خواب فرد، عمیق بودن آن، زمان رویا دیدن، مرحله خواب و بیماری‌هایی که فرد طی خواب دچار آنها می‌شود را می‌توان تشخیص داد. چون بعضی از بیماری‌ها فقط در خواب رخ می‌دهد و فرد در بیداری به علت نداشتن علامت متوجه آن نمی‌شود، مگر این که احساس خستگی و خواب آلودگی کند.

 رییس انجمن خواب ایران بروز برخی بیماری‌ها مانند راه رفتن در خواب، خروپف، قطع شدن نفس و انجام حرکات غیر طبیعی را باعث آسیب رسیدن به سلامت افراد عنوان کرد و گفت: ممکن است فرد هیچ گاه در طول روز متوجه این مشکلات نشود. ما طی تست خواب شبانه همه این علایم و شدت و ضعف آنها را بررسی می‌کنیم و پس ازبه دست آوردن عامل زمینه‌ای راه درمان را تعیین می‌کنیم.

 رییس انجمن خواب شایع ترین علل مراجعه به کلینیک خواب را شکایت از بی خوابی، خر و پف، حرکات غیر طبیعی حین خواب، خواب آلودگی در طول روز و کابوس‌های شبانه عنوان کرد و افزود: غالب اختلالات بزرگسالان در کودکان نیز می‌تواند وجود داشته باشد. بعضی از اختلالات مثل راه رفتن حین خواب در کودکان شیوع بیشتری دارد و بعضی از آنها مثل مشکلات تنفسی در زمان خواب برای آنها خطر بیشتری دارد چون آنها در سن رشد عقلی و جسمی هستند و این اختلالات باید در آنها جدی‌تر گرفته شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید