Performancing Metrics

اقتصاد مقاومتی امسال در صنعت آب و برق کردستان به عرصه عمل می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 331778
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 08:04
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی امسال در صنعت آب و برق کردستان به عرصه عمل می رسد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، اقبال شانظری در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان با نماینده ولی فقیه در استان به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کردستان با بحث اقتصاد مقاومتی در بخش آب و برق اشاره کرد و گفت: افزایش بهره وری آب بخصوص در بخش کشاورزی بخشی از اقتصاد مقاومتی است و موجب رونق بیشتر و پایداری کشاورزی می شود.

وی بیان کرد: شرکت آب منطقه ای کردستان در این راستا اقداماتی انجام داده که به عنوان نمونه می توان به نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه های کشاورزی اشاره نمود که باعث صرفه جویی و مصرف بهینه آب خواهد شد و استان کردستان در این زمینه جزء استان های برتر کشور است.

اقبال شانظری اظهارداشت: سال گذشته از ۱۹ محور سیاست های اقتصاد مقاومتی، بندهایی که مرتبط با سیاست های وزارت نیرو در بخش آب و برق بوده، مشخص و برنامه های ملی و استانی آن تدوین شده است و امسال عملیاتی کردن این سیاست ها در اولویت است و این آمادگی و ظرفیت در صنعت آب و برق برای اجرای آنها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان بر آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مصرف آب تاکید و عنوان کرد: آب منطقه ای استان همچون سال های گذشته و با توان بیشتر در این حوزه به فعالیت های خود تداوم خواهد بخشید و این شرکت آمادگی دارد با همکاری معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان و سایر ارگان ها و ادارات مرتبط نسبت به انجام و اجرای مستمر این برنامه ها اقدام کند.

شانظری نیز بر تداوم صرفه جویی و مصرف بهینه در بخش آب تاکید کرد و گفت: تداوم رعایت الگوی مصرف بهینه موجب تأمین و توزیع بهتر آب برای شهروندان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز در این دیدار به لزوم صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: سال گذشته روستاهای استان با بحران بی آبی و کم آبی مواجه بودند امسال وضعیت به نسبت بهتر است اما کماکان مشکل باقی است و روستاهایی با بی آبی مواجه هستند.

مدیر امور انتقال برق استان بیان کرد: امسال در ساعات پیک مصرف، کشور با ۳۵۰۰ مگاوات کمبود برق مواجه است لذا برای جلوگیری از قطع برق باید در ساعات اوج مصرف از استفاده از وسایل پرمصرف مانند لباسشویی، جاروبرقی و غیره خودداری کرد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید