Performancing Metrics

مخالفت دولت با چند نرخی شدن قیمت سوخت | اتاق خبر
کد خبر: 332666
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 15:02
در جریان رسیدگی مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد تداوم کارت هوشمند سوخت و افزایش پلکانی نرخ بنزین، گازوئیل و گاز مصرفی خودروها معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با این پیشنهاد مخالفت کرد.

اتاق خبر - احمد توکلی که در پیشنهاد الحاقی به تبصره 14 لایحه بودجه 95 خواستار مکلف شدن دولت برای تعیین عوارض و مالیات برای مصرف‌کنندگان بنزین که بیش از مقدار پایه مصرف می‌کنند و همچنین اختصاص عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های جاده‌ای و عوارض ایجاد ترافیک شده بود با مخالفت نماینده دولت روبرو شد.

rahim azad-17-1.JPG

دژپسند در مخالفت با این پیشنهاد با بیان اینکه پیشنهاد دکتر توکلی تبعیض قیمتی را احیاء می‌کند، گفت: این پیشنهاد موجب چند نرخی شدن قیمت بنزین، گازوئیل و گاز مصرفی خودروها می‌شود که با توجه به شناور بودن قیمت نفت دولت را برای اجرا دچار مشکل می‌کند.

معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این پیشنهاد را در مغایرت با اهداف اولیه هدفمندسازی یارانه‌ها دانست و افزود: با تصویب و اجرا شدن این پیشنهاد علاوه بر آثار تورمی و قیمتی موجب ایجاد تورم جدید در سراسر کشور می‌شود. ضمن آنکه مسافر و کالا که از بنزین به عنوان یک نهاده کالایی استفاده نمی‌کنند نیز متضرر می‌شود. به بیان دیگر پیشنهاد مذکور موجب ایجاد مشکل برای طیف وسیعی از مردم می‌شود.

ایرج ندیمی نیز در مخالفت با پیشنهاد توکلی، گفت: خودمان را با دنیا مقایسه می‌کنیم اما به جامعیت تصمیمات کشورهای توسعه یافته توجهی نداریم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس نهم این پیشنهاد را دخالت در کار قوه مجریه دانست.با این وجود نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن نظرات دولت و مخالفت کمیسیون برنامه و بودجه با نظر دولت به پیشنهاد احمد توکلی رأی مثبت دادند.

بدین ترتیب در سال 95 مالکان خودروهایی که بیش از سهمیه تعیین شده مصرف بنزین، گازوئیل و گاز مصرفی داشته باشند موظف به پرداخت چندین نوع عوارض از جمله عوارض آلایندگی هوا، عوارض استفاده از زیرساخت‌های جاده‌ای و عوارض ایجاد ترافیک خواهند بود.

ایسنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید