Performancing Metrics

گزارشی دال بر امنیتی شدن در انتخابات اخیر نداشتیم | اتاق خبر
کد خبر: 334188
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 15:12
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در اکثر جاهایی که در انتخابات قبلی مشکل داشتیم بدون اینکه این موارد به شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها برسند توسط فرمانداران مدیریت شد.

اتاق خبر: منطقه‌ی لرستان مقیمی در جلسه شورای اداری استان لرستان با اشاره به اینکه در سال 94 انتخابات پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان برگزار شد، گفت: در انتخابات گذشته 2.5 برابر دور قبل کاندیداها ثبت نام کردند کار برای هیئت‌های اجرایی و نظارت سخت شده بود اما این مهم باعث ایجاد نشاط سیاسی در جامعه شد و یک ظرفیت محسوب می شد.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی با بیان اینکه در هیچ کجای کشور گزارشی دال بر امنیتی شدن انتخابات نداشتیم افزود: حتی در اکثر جاهایی که در انتخابات مشکل پیدا می‌کردیم کار بدون اینکه به شورای تأمین استان‌ها و شهرستان ها برسد توسط خود فرمانداران مدیریت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو حوزه مشکلاتی به وجود آمد که یکی از آن حوزه‌ها یکی از شهرستان‌های لرستان بود، گفت: در انتخابات اخیر حتی هیچ موردی از برخورد فیزیکی و قومی و قبیله‌ای مشاهده نکردیم.

مقیمی با بیان اینکه این نحوه‌ی برخورد با انتخابات ثمره ی تلاش همه‌ی استان‌ها و شهرستان‌ها بود و البته مسئولین امنیتی استان‌ها و شهرستان‌ها شورای تأمین خوبی را تشکیل دادند و از تجارب قبلی استفاده کردند، بیان کرد: استفاده از افراد صاحب نام و تأثیرگزار باعث شد که با خیلی از داوطلب‌ها صحبت‌هایی صورت گیرد و خوشبختانه انتخابات در دور اول در یک شرایط کاملاً امن و مطلوب برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز هفتم اسفندماه همه‌ی اقشار جامعه خود را صاحب انتخابات می‌دانستند آن هم در شرایطی که در خارج از مرزها تحت فشار و تهدید بودیم که البته با حضور نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی چنانچه تحرکاتی وجود داشت احاطه لازم داشتیم.

وی گفت: در این انتخابات اخیر همه‌ی داوطلبین توانستند حرف خود را بزنند و در تمام کشور حتی در نقاط مرزی، عشایری، روستایی، شهری، مراکز استان‌ها و کلان‌شهر‌ها فعالیت سیاسی شکل گرفت و خوشبختانه نشاط سیاسی در کل کشور برقرار بود.

مقیمی گفت: هیچ گروهی نمی‌تواند بگوید برای تبلیغات انتخاباتی محدودیت داشتیم به جز دو سه مورد که داوطلبین مجوز برای سخنرانی نداشتند همه‌ی گروه‌ها توانستند تبلیغات خوبی داشته باشند.

وی یاداور شد: وزارت کشور تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کسی ادعا نکند که ما بهتر می‌توانستیم فعالیت کنیم اما شرایط برای ما مهیا نبود.

در پایان این مراسم با حضور استاندار لرستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و رئیس ستاد انتخابات کشور از سند اقتصاد مقاومتی لرستان در سال 95 رونمایی شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید