Performancing Metrics

ربیعی: آسیب‌های اجتماعی ماهیتی نوین یافته‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 334919
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 12:49
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان آنکه ماهیت آسیب‌های اجتماعی تغییر کرده‌اند اظهار کرد: نیاز است با تغییر ماهیت آسیب‌ها، ماهیت مداخلات نیز به منظور کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی تغییر کنند، زیرا مداخلات سنتی نمی‌توانند پاسخگوی ماهیت نوین آسیب‌های اجتم

1434526645161_32.jpg

اتاق خبر - علی ربیعی در شورای اورژانس اجتماعی کشور که در محل این وزارتخانه با حضور احمد میدری معاون رفاه، روزبه کردونی مدیرکل آسیب‌های اجتماعی این وزارتخانه و جمعی از مسوولان سازمان بهزیستی کشور، آموزش و پرورش، قوه قضاییه و نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی شکل‌شان ثابت مانده اما ماهیت آنها تغییر جدی پیدا کرده است، برای مثال دیگر نمی‌توان علت طلاق را فقط به فقر تقلیل داد و باید توجه داشت تغییرات نگرشی و مسائل مرتبط با سبک زندگی نیز بر این موضوع تاثیر گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: مثال دیگری درخصوص تغییر ماهیت آسیب‌ها، مساله اعتیاد است. به طوری که در حال حاضر با اعتیاد در طبقه متوسط روبه‌رو هستیم و باید با رویکردی علمی، علت‌ها و ماهیت‌ آسیب‌های اجتماعی نوین را شناسایی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد: در بحث مداخلات اجتماعی باید دقت شود که مداخلات حتما پیش از آسیب، حین آسیب و پس از آن نیز به اجرا در آیند. همچنین باید دقت کرد که درخصوص هر مساله و هر آسیب اجتماعی باید حتما با توجه به ماهیت و نوع آن مداخله کرد و هیچ‌گاه نمی‌توان مداخلات یکسان را برای تمامی آسیب‌ها به اجرا در آورد بلکه برای هر آسیب نیازمند مداخلات متفاوت و مشخصی هستیم.

ربیعی در ادامه در تشریح عملکرد وزارت رفاه، ضمن اشاره به فعال کردن شورای عالی رفاه اظهار کرد: شورای عالی رفاه در حوزه‌های مرتبط با آسیب‌اجتماعی فعال شده و همچنین کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی رفاه نیز با هدف هم‌افزایی بین دستگاه‌ها بیشتر شده تا بتوانیم همکاری بین بخشی را در سطوح مختلف ارتقاء دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: تمامی ظرفیت‌های شورای عالی رفاه برای کنترل و کنش آسیب‌های اجتماعی به خدمت گرفته شده و فعال شده‌اند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه عنوان کرد: باید از ظرفیت اجتماعی نیروها و فعالان مدنی از جمله بازنشستگان، سمن‌ها و NGOها برای کاهش و کنترل آسیب در کشور استفاده کنیم.

ربیعی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر نیاز است که نهادهای مدرن را با ساختارهای دینی، سنتی و ملی خود گره بزنیم.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت نهادهایی مانند مساجد برای کنترل و کاهش آسیب‌ها استفاده کنیم تا بدین ترتیب بتوانیم نهادهای مدرن و ساختارهای اجرایی را در سطوح محله و مراکزی مانند مدرسه و مساجد وارد کرده و مداخلات موثرتری را داشته باشیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان به ائتلاف «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزی) اشاره کرد و گفت: تجربه ائتلاف نماد که اخیرا در شورای عالی رفاه مصوب و توسط رییس جمهوری تایید شده است یک نمونه موفق از هم‌افزایی دستگاه‌ها و ائتلاف فراگیر در حوزه اجتماعی به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور است.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید