Performancing Metrics

نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات راه‌سازی چهارم خرداد آغاز به کار می کند | اتاق خبر
کد خبر: 335089
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 16:07
فرصت طلایی برای نمایش توانمندی های تولیدکنندگان قطعات خودرو
نشست خبری چهارمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات خودرو و ماشین‌آلات راه‌سازی برگزار شد.

در این نشست رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه این انجمن توانایی عرضه قطعات با کیفیت خودرو را دارد گفت: قطعات خودرویی که در ایران تولید می‌شود، هیچگونه نقصی ندارند و هیچ برگشتی از سوی خودروسازان صورت نگرفته است.

محمدباقر رجال گفت: سال‌ها است که انجمن قطعه‌سازان به خودروسازان تاکید می‌کند که قطعات معیوب خودروها در تعمیرگاه‌ها را به این انجمن برگرداند تا ایرادات فنی آنها استخراج شده و برطرف شود، اما تا این لحظه یک قطعه معیوب هم به ما برگشت داده نشده است؛ در حالیکه قطعاتی که در بازار عرضه می‌شود، باید به تائید ساپکو و سازه‌گستر سایپا رسیده باشد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان افزود: مدیران خودروساز هیچگاه نگفتند قطعاتی که قطعه‌سازان داخلی تولید می‌کنند ایراد دارد، اما نمی‌دانیم چرا وقتی از قطعات همین قطعه‌سازان استفاده می‌شود، در نهایت خودرو معیوب به دست مردم می‌رسد. البته هدف ما این نیست که خودروسازان را محکوم کنیم ولی متاسفانه قطعات معیوب در بازار توزیع می شود.

وی تصریح کرد: قطعات ایرانی باید از بالاترین استانداردهای روز دنیا برخوردار باشند و در شرایطی که خودروسازان، قطعات با کیفیت را از قطعه‌سازان خریداری می‌کنند، یک خودروی با کیفیت به دست مردم داده نمی‌شود.

همچنین در این نشست، علیرضا نیک‌آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: ما نمی‌خواهیم به خودروسازان تهمت بزنیم، اما تولیدکننده داخلی باید کالای با کیفیت به خودروسازان تحویل دهد تا آنها بر روی خودرو نصب کننده، اما متاسفانه خودروسازان در پرداخت پول قطعه‌سازان تعلل می‌کنند در حالیکه قطعاتی که از کارخانجات تحویل می‌گیرند، بر روی خودروها نصب می‌شود اما وقتی می‌خواهند از قطعات خارجی استفاده کنند، ابتدا پول را می‌دهند و سپس قطعه را تحویل می‌گیرند.

رییس اتحادیه لوازم یدکی، قطعات خودرو و ماشین آلات تهران از گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل عدم همکاری آن ها برای در اختیار قرار ندادن اسامی واردکنندگان قطعات اصلی خودرو که موجب ورود قطعات بی‌کیفیت خودرو به کشور می‌شوند، گلایه کرد.

 در این جلسه علی اکبر بخشی اعلام کرد: موظفیم قطعات استاندارد را شناسایی کنیم و از مسوولان نیز این درخواست را کردیم ولی تا به امروز به نامه‌های ما پاسخ ندادند و از گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت گلایه‌مندیم چون واردکنندگان کالا را به ما معرفی نمی‌کند.

 رییس اتحادیه لوازم یدکی، قطعات خودرو و ماشین آلات تهران بیان کرد: اگر اختیارات لازم را به ما بدهند، گلایه‌مندی از بی‌کیفیتی و کم‌کیفیتی کالاها در این بخش به حداقل می‌رسد ولی در ساختاری که الان وجود دارد ما به نتیجه نمی‌رسیم.

 بخشی با بیان این‌که حدود 7400 واحد صنفی دارای پروانه داریم، گفت: مصرف‌کنندگانی که برای تامین قطعات به مراکز دارای پروانه مراجعه می‌کنند اگر با مشکلی مواجه شدند می‌توانند شکایت خود را مطرح کنند و ما در رابطه با قیمت و کیفیت پاسخگو خواهیم بود.

همچنین حسن بشارت‌نیا، مجری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو نیز گفت: قطعاتی که در ایران تولید می‌شوند، فاکتورهای صادراتی را دارند؛ در حالیکه برخی هم هستند که قطعات را به صورت زیرپله تولید می‌کنند و البته این موضوع در حال حل شدن است، در حال حاضر هم ۲ هزار و ۱۵۰ جواز کسب در حوزه فروشندگان قطعات یدکی ارایه شده است که ۷۵۰ نفر نیز در حال گرفتن مجوز هستند، ولی ۱۶ واحد فروشنده قطعه سازی در کشور بدون مجوز فعالیت می کنند که دستور پلمپ آنها را صادر کردیم.

وی افزود: در بخش قطعات گلایه ما این است که برخی قطعات را بازسازی کرده و مجدد به فروش می رساند و این یک مشکل جدی است و علاوه بر آن واحدهای زیرپله هم تولید دارند که به این حجم اضافه می شوند.

به گزارش اتاق خبر چهارمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات خودرو و ماشین‌آلات راه‌سازی چهارم تا هفتم خردادماه در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید