Performancing Metrics

جشن سلامت در مدارس اردبیل برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 335464
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 16:43
جشن سلامت با شعار «غلبه بر دیابت» در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل پیش از ظهر چهارشنبه در جشن سلامت مدارس اردبیل زندگی سالم را برخوردار از کیفیت و لذت بخشی دانست و به ضرورت ترویج مؤلفه‌های آن تأکید کرد.

احمد ناصری با تأکید به اینکه سلامتی می‌تواند موجب بهبود معاشرت و زندگی اجتماعی فرد شده و زمینه‌ساز رشد شغلی و تحصیلی وی را به دنبال داشته باشد، اضافه کرد: به ویژه برای دانش آموزان که در سن رشد هستند، حساسیت رعایت مؤلفه‌های برخورداری از زندگی سالم ضروری است.

وی اصلی‌ترین توصیه مربیان آموزشی برای برخورداری از زندگی سالم را تغذیه مناسب دانست و تأکید کرد: علاوه بر این رعایت بهداشت از نیازهای اولیه زندگی سالم است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تحرک، تربیت‌بدنی و ورزش را ضرورت دیگر سالم‌سازی زندگی دانش آموزان دانست و متذکر شد: درعین‌حال تأکید می‌شود که معاشرت و ارتباط اجتماعی سالم در زندگی فرد برقرار شود.

به گفته ناصری در حال حاضر خطراتی در معاشرت‌های اجتماعی وجود دارد که لازم است خانواده‌ها با هوشیاری از این خطرات آگاهی داشته و زمینه معاشرت سالم اجتماعی فرزند خود را فراهم سازند.

وی درعین‌حال به نگرانی مربیان بهداشتی از شیوع بیماری دیابت اشاره کرد و گفت: در کشور نزدیک به پنج میلیون نفر و در دنیا بیش از ۴۰۰ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان از جمله عوامل ابتلا به دیابت را تغذیه نامناسب دانست و تأکید کرد: به منظور جلوگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت لازم است تغذیه صحیح از سنین پایین و کودکی به فرد آموزش داده شود.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید