Performancing Metrics

20 رقم بذر جديد اصلاح شده زراعي و باغي رونمايي مي شود | اتاق خبر
کد خبر: 335546
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1395 - 01:02
رئيس سازمان تحقيقات، ترويج و آموزش وزارت جهاد كشاورزي از رونمايي از 20 رقم بذر جديد اصلاح شده زراعي و باغي در سال جاري خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، اسكندر زند روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از مزارع نمونه گندم و كلزاي ورامين به عنوان هسته اصلي توليد بذر مورد نياز كشور در جمع خبرنگاران گفت: وزارت جهاد كشاورزي با تلاش و همت محققان موفق به توليد 20 رقم بذر اصلاح شده زراعي و باغي اقدام كرده كه اين ارقام همزمان با دومين جشنواره ارقام جديد زراعي و باغي معرفي و رونمايي مي شود.
وي گفت: اين ارقام شامل گندم، جو، چغندر، پنبه و برخي از محصولات باغي است كه توليد آن در سال گذشته نهايي شد.
زند تصريح كرد: خوشبختانه ايران اسلامي در زمينه تأمين و توليد بذور محصولات استراتژيك نظير ذرت ، گندم ، پنبه و برنج به خودكفايي رسيده و نيازي به واردات آن ها ندارد ولي در برخي از ايام و به منظور ايجاد تنوع و افزايش كيفيت محصولات، مقدار محدودي از اين بذور از ساير كشورها وارد مي شود.
زند همچنين از واگذاري امتياز توليد بذور دانه هاي روغني از جمله كلزا به بخش خصوصي خبر داد.
وي گفت: وزارت كشاورزي در راستاي خصوصي سازي، امتياز توليد بذر دانه هاي روغني را كه پيش از اين در مالكيت موسسه تحقيقات و اصلاح نهال و بذر بوده را به بخش غير دولتي واگذار مي كند.
رئيس سازمان تحقيقات، ترويج و آموزش وزارت جهاد كشاورزي افزود: پيش از اين، امتياز توليد بذور پنبه و ذرت به بخش خصوصي واگذار شده بود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید