Performancing Metrics

واکنش‌های مهرجویی پس از تماشای یک مستند | اتاق خبر
کد خبر: 335854
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 11:08
داریوش مهرجویی گفت: فیلم «سنتوری» می‌توانست در جریان فیلم‌سازی سینما در ایران موثر باشد اما ظلم وحشتناکی در حق آن شد.

به گزارش اتق خبر، کارگران فیلم «سنتوری» شامگاه 2 اردیبهشت‌ماه برای تماشای مستند «موج نو» به کارگردانی احمد طالبی‌نژاد به جشنواره جهانی فجر در پردیس سینمایی «چارسو» آمد که در این فیلم اشاراتی هم به «سنتوری» و مساله‌ی توقیف آن شده بود.

 
مهرجویی پس از تماشای فیلم درباره‌ی یادآوری خاطرات فیلم «سنتوری» به خبرنگار ایسنا گفت: اتفاقی که برای این فیلم افتاد، یک ظلم و بی‌عدالتی بود چون یکسال تمام، گروه‌های مختلف نظارتی سناریوی آن را خواندند، تایید کردند و اجازه فیلمبرداری صادر شد بعد کمیته انتخاب آن را برای جشنواره فجر انتخاب کرد و هیات داوران هم به فیلم جایزه داد، با این شرایط آن وقت؛ یعنی می‌شود که آقایان فیلم را تا شب اکران ندیده باشند.
 
وی ادامه داد: برای فیلم «سنتوری» 500 میلیون تومان هزینه کپی، پوستر و تبلیغات شده بود ولی با کاری که کردند (از اکران عمومی فیلم جلوگیری شد) فیلم «سنتوری» را از بین بردند.
 
مهرجویی با تاکید بر این‌که این فیلم می‌توانست پرفروش‌ترین تاریخ سینمای ایران شود ولی آن را نابود کردند درباره‌ی فیلم جدیدی که قصد دارد با نام «سنتوری، مرد پاییزی» بسازد، اظهار کرد که همچنان به دنبال سرمایه‌گذار برای ساخت این فیلم است.
 
وی همچنین در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار ایسنا درباره فیلم «موج نو» که به شکل مستندگونه با حضور چند کارگردان سینما به بررسی سینمای موج نو در ایران می‌پردازد، گفت: فیلم خوبی بود و جنبه‌های طنز آن هم خوب از کار در آمده بود، اما به نظرم باید کمی کوتاه شود تا برای تماشاچی عادی، دیدن آن راحت‌تر شود.
 
داریوش مهرجویی در ادامه در پاسخ به سوالی با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره جهانی فجر به شکل فعلی بهتر است و باید بهترین فیلم‌ها برای آن انتخاب شود، گفت: جدا از تمام این حرف‌ها می‌خواهم یک چیزی درباره برنامه‌ زنده‌ای که شب‌ها از تلویزیون پخش می‌شود بگویم و آن هم این است که زیاد در این برنامه حرف می‌زنند. بهتر است روی حرف‌هایی که گفته می‌شود تصاویر فیلم‌هایی که درباره‌ی آن صحبت می‌کنند هم پخش شود تا مردم بدانند در این فستیوال چه فیلم‌هایی نشان داده می‌شود.این خوب نیست که دو ساعت فقط آدم‌ها بنشیند و حرف بزنند در حالی که سینما یعنی تصویر و لااقل می‌توان روی صحبت‌ها تصاویر بی‌صدای فیلم‌ها را نشان داد.
 
به گزارش ایسنا،این کارگردان همچنین از عکس‌های گرفته شده از نسخه‌ی بازسازی فیلم «گاو» ابراز شگفتی کرد.
منبع:ايسنا
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید