Performancing Metrics

مركزی دومین استان كشور به لحاظ نرخ پایین بیكاری است | اتاق خبر
کد خبر: 336561
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 03:41
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی گفت: این استان بعد از آذربایجان شرقی، دومین استان كشور به لحاظ نرخ پایین بیكاری معرفی شده است.

اتاق خبر:ناصر شیخی روز یكشنبه به مناسبت آغاز هفته كارگر افزود: جمعیت فعال این استان 481 هزار نفر و نرخ بیكاری به هفت و 9 دهم درصد رسیده است.
وی بیان كرد: در پایان سال گذشته جمعیت شاغل این استان به 442 هزار نفر و جمعیت بیكار به 39 هزار و 41 نفر سید.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی ادامه داد: سهم اشتغال عمده این استان در سه بخش كشاورزی، صنعت و خدمات است كه در بخش كشاورزی با 17 و دو دهم درصد 84هزار و 359 نفر، در بخش صنعت با 42 و شش دهم درصد 171 هزار و 188 نفر و در بخش خدمات با 40 و یك دهم درصد 155 هزار و 550 نفر شاغل هستند.
شیخی با بیان اینكه بیش از 500 برنامه در هفته كار و گارگر در استان اجرا می شود، گفت: دیدار جمعی از كارگران استان با رهبر معظم انقلاب، تجدید میثاق جامعه كارگری و تشكل ها با آرمانهای امام راحل،غبارروبی و زیارت قبور شهدای كارگر، اجرای ورزش صبحگاهی كارگران در نیروگاه حراراتی شازند، دیدار با خانواده های معزز جانبازان و شهدای كارگر، دیدار با كارگران نمونه استانی و مدیر و كارگر نمونه زن سرپرست خانوارو معرفی كارگران و واحدهای كار نمونه، بخشی از برنامه های این هفته است.
وی گفت: در هفته كارگر امسال زنگ كار و تلاش در مدارس كشور و این استان به منظور آشنایی نیروی كار آینده با چرخه تولید و اقتصاد نواخته می شود.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: تبلور و بستر اصلی این شعار كار و تلاش است و كارگران در این راستا وظیفه خطیری برعهده دارند.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی اضافه كرد: كارگران باید برای تحقق این شعار و خواسته رهبر معظم انقلاب همه تلاش خود را به كار گیرند تا چرخ های تولید در كشور و این استان با سرعت تمام بچرخد و اقتصاد كشور روز به روز پویا تر شود.
از پنجم تا 11 اردیبهشت به عنوان هفته كارگر نامگذاری شده است.
استان مركزی دارای سه هزار واحد صنعتی با بیش از 330 هزار نفر كارگر مشمول قانون كار است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید