Performancing Metrics

یک کارگردان جوان پرتره کیانوش عیاری را می‌سازد | اتاق خبر
کد خبر: 337945
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 05:56
مستند پرتره کیانوش عیاری توسط کارگردانی جوان با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، فیلم مستند پرتره یکی از فیلمسازان شناخته شده سینمای ایران به دست کارگردانی جوان ساخته می‌شود.

مصطفی ال احمد کارگردان جوان سینما قرار است مستند پرتره «کیانوش عیاری» را بسازد. مدت زمان این مستند قرار است که 60 دقیقه باشد. وی بنا دارد در این اثر سینمایی به بخش‌هایی از زندگی شخصی، خصوصی، هنری و اجتماعی این کارگردان بپردازد.

مصطفی ال احمد که در اواخر سال 1394 فیلمبرداری این مستند پرتره را آغاز کرده است تا به این لحظه وی توانسته تصاویر قابل توجهی را به ثبت برساند که شاید به دلیل شاخص بودن عیاری دوستداران سینما علاقه داشته باشند هرچه زودتر این پرتره را ببینند.

کیانوش عیاری فیلم های سینمایی «شبح کژدم»، «آبادانی‌ها» و «خانه پدری» را در کارنامه خود دارد و تا به این لحظه توانسته در جشنواره‌های مختلف همچون «لوکارنو»، «فجر» و «فیلم قاهره» جوایزی را کسب کند. وی همچنین سریال شاخص «روزگار قریب» را نیز کارگردانی کرده است.

 

 

 

فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی وی حاشیه‌های زیادی را برای عیاری به همره داشت. تا جایی که این اثر سینمایی در مدت زمان چند روزه‌ای که اکران داشت به دلیل اعتراضات و حاشیه‌هایش از نمایش آن جلوگیری به عمل آمد.

بر پایه این گزارش مصطفی آل احمد تحصیلات خود را در نقاشی و نمایش انجام داده و فعالیت سینمایی را در سال های دهۀ 1370 و با طراحی صحنه در سینما و تلویزیون شروع کرد . او همچنین چندین فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند ساخته است . فیلم های کوتاه او به جشنواره های گوناگون چون مونترال کانادا، پوسان کرۀ جنوبی، توکیو ژاپن، تو اکران سوئیس، تامپره فنلاند و مونتی کاتینی ایتالیا راه یافته است.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید