Performancing Metrics

نحوه نظارت بر صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تعیین شد | اتاق خبر
کد خبر: 338869
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 17:07
نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود نحوه سیاستگذاری و نظارت بر صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی را تعیین کردند.

اتاق خبر: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور ماده‌ای را مصوب کردند که بر اساس آن، سیاست‌گذاری و نظارت بر صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از قبیل تأمین سرمایه سهم دولت، تعیین گستره فعالیت، استانداردسازی رویه مورد عمل، نظارت بر حسن اجرای مصوبات قانونی، توانمندسازی، حسابرسی، بازرسی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای مدیران صندوق‌ها و اعلام توقف و انحلال صندوق‌ها از وظایف شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

تغییرات مورد نیاز در اساسنامه حسب مفاد این ماده ظرف مدت شش‌ماه پس از تصویب این قانون توسط وزیر جهادکشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

1- شورای برنامه‌ریزی استان مجاز است بخشی از سرجشمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کمک‌های فنی و اعتباری و بلاعوض استان را برای افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی همان استان یا شهرستان اختصاص دهد.

2- سود حاصل از سهام دولت در صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی، در راستای تحقق بند(ج) ماده (28) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 4/12/1393 برای افزایش سهم سرمایه دولت در صندوق‌های مذکور منظور می‌شود.

3- دولت مجاز است در چهارچوب سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم (44) قانون اساسی تا سقف چهل‌ونه‌درصد (49%) در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مشارکت نماید.

همچنین به ‌منظور حمایت از بخش کشاورزی، پایداری تولید، توسعه صادرات و رقابت‌پذیری و کاهش قیمت تمام‌شده و حمایت از بازسازی و نوسازی و ارتقای فناوری و اصلاح ساختار صنایع کشاورزی، دولت موظف است ضمن تهیه طرح مطالعات جامع کاهش ضایعات کشاورزی و نیز طرح آمایش صنایع تبدیلی و نگهداری محصولات کشاورزی با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی هماهنگ نسبت به حمایت هدفمند از ساماندهی و استقرار صنایع پیشین و پسین به‌ویژه گسترش صنایع تبدیلی و نگهداری محصولات اساسی کشاورزی توسط بخش غیردولتی در قطب‌های تولیدی اقدام نماید.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید