Performancing Metrics

کاهش تعداد کتابفروشی ها در سطح شهر تهران | اتاق خبر
کد خبر: 338995
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 20:48
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان خبر داد:
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: براساس آمار خانه کتاب، میزان فروش کتاب در سال ۹۴ نه تنها رشد نداشته بلکه دچار کاهش قابل توجهی نیز داشته است.

اتاق خبر- رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: براساس آمار خانه کتاب، میزان فروش کتاب در سال ۹۴ نه تنها رشد نداشته بلکه دچار کاهش قابل توجهی نیز داشته است.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: میزان فروش کتاب در فروردین ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشت که برخی کارشناسان سیاست طرح عیدانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق کتاب فروشی ها و تخفیف ۲۰ درصدی به خریداران کتاب را در این رشد موثر می دانند.

وی افزود: هزینه های ما برای شغل کتاب فروشی مشابه سایر مشاغل است اما از حیث درآمد قابل مقایسه با دیگر مشاغل نیستیم؛ به همین دلیل هم اکنون شاهد کاهش تعداد کتاب فروشی ها در سطح شهر هستیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان متذکر شد: با توجه به نقش مهم ناشران و کتابفروشان در ارتباط با سلامت و بهداشت روانی و فرهنگی باید تمهیدات جدیدی برای این قشر اندیشیده شود.

وی با اشاره به وجود ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب از اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: اعمال معافیت مالیاتی کتابفروشی ها منوط به داشتن جواز اتحادیه است و کتابفروشی هایی که جواز از اتحادیه ندارند، برای داشتن پروانه کسب به اتحادیه مراجعه  کنند.

منبع: اتاق اصناف ایران 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید