Performancing Metrics

می‌خواهیم کارگر حرف اول را بزند | اتاق خبر
کد خبر: 339503
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 09:53
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر ماده‌ای از قانون کار که به رفع موانع تولید کمک کند، اصلاحیه آن را نوشته و از طریق نمایندگان کارگری و کارفرمایی به مجلس خواهیم برد.

اتاق خبر: سید حسن هفده‌تن، درباره بازگشت اصلاحیه قانون کار از مجلس و بررسی مواد آن با حضور شرکای اجتماعی، گفت: در خصوص اصلاح قانون کار پیشنهاداتی به نمایندگان کارگران و کارفرمایان ارائه کردیم و یکی از پیشنهادات ما در شورای سه جانبه ملی این بوده که هر موادی از قانون کار که به رونق تولید و اشتغال، رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری کمک کند آیین نامه‌های آن را در شورای عالی کار به تصویب می‌رسانیم.

وی افزود: برای اینکه به کار سرعت بدهیم همزمان اصلاحیه مواد قانون کار را هم تنظیم کرده و توسط نمایندگان کارگری و کارفرمایی به مجلس ارسال می‌کنیم.

معاون روابط کار وزیر کار با بیان اینکه برداشتن موانع تولید موجب بزرگتر شدن اقتصاد کشور می‌شود، افزود: هنگامی که اقتصاد کشور بزرگ شد، عرضه و تقاضا تعادل پیدا می‌کند و تقاضای نیروی کار از طرف کارفرما به نفع عرضه پیشی می‌گیرد.

وی گفت: در چنین شرایطی مزد رقابتی می‌شود و کارگر حرف اول را می‌زند که خواسته ما همین است لذا اگر از مسیرهای علمی حرکت نکنیم همواره کارگر و معیشت او، بهر‌ه‌وری نیروی کار و صادرات پایین و رقابت اقتصاد بسیار ضعیف خواهد بود.

به اعتقاد هفده‌تن، هر زمان در اقتصاد مشکل زیاد شود آثار و تبعات خود را بر روی روابط کار می‌گذارد بنابر این اگر به دنبال بهبود روابط کار هستیم اقتصاد باید سر و سامان بگیرد و اولین شرطش این است که کمک کنیم تولید رونق بگیرد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید