Performancing Metrics

رقبا در کمین بازار ایران | اتاق خبر
کد خبر: 342274
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 12:13
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه ما برقراری ارتباط بین شرکت‌های خصوصی دو کشور ایران و ژاپن حمایت می کنیم ابراز میدواری کرد که ژاپنی‌ها هرچه زودتر فعالیت‌های خود را در پروژه های آب و فاضلاب ایران آغاز کنند.

اتاق خبر: حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در دومین همایش همکاری‌های مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن با اشاره به اینکه ژاپنی‌ها تاکنون حضور موثری در پروژه‌های آب و فاضلاب ایران نداشته‌اند گفت: در حال حاضر این فرصت فراهم است که ارتباطات شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور تبدیل به پروژه مشترک شود.

وی با اشاره به این که ما به عنوان دولت وظیفه تسهیل در امور جهت گسترش همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور را عهده‌دار هستیم، تصریح کرد: ایران کارشناسان، پتانسیل و بازار خوبی دارد که دو کشور می‌توانند در زمینه تولید مشترک همکاری‌های خوبی داشته باشند و ما نیز به عنوان دولت زمینه‌ساز گسترش این همکاری‌ها خواهیم بود.

جانباز اظهار داشت: البته باید گفت که ما منتظر همکاری با کشور ژاپن می‌مانیم ولی رقبایی مثل کشورهای اروپایی و چین که در مرحله انعقاد قرارداد و یا تعریف پروژه در ایران هستند، منتظر نمی‌مانند.

وی با اشاره به سفر وزیر اقتصاد ایران به ژاپن و تعریف خط اعتباری مشترک خاطر نشان کرد: با توجه به این روال ما انتظار داریم که سهم مناسبی از خطوط اعتباری به پروژه‌های آب و فاضلاب اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در سفر یاد شده به مقامات ژاپنی پیشنهاد داده شد که سفارت دو کشور جهت تعریف این خطوط اعتباری کمک کنند چرا که بازار ایران بسیار بکر است و نباید این فرصت از بین برود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه ما برقراری ارتباط بین شرکت‌های خصوصی دو کشور ایران و ژاپن حمایت می کنیم ابراز میدواری کرد که ژاپنی‌ها هرچه زودتر فعالیت‌های خود را در پروژه های آب و فاضلاب ایران آغاز کنند.

وی در ادامه به شرکت میتسوبیشی که در بسیاری از پروژه‌های منطقه خاورمیانه حضور دارد اشاره و اظهار داشت: این شرکت با وجود اینکه در بسیاری از پروژه‌های منطقه حضور دارد در ایران حضور چندانی ندارد البته بخشی از این موضوع به تحریم ها برمی‌گردد که امیدواریم در مرحله پسابرجام شاهد حضور جسورانه این شرکت‌ها در پروژه‌های ایرانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ژاپن صاحبنام و دارای تکنولوژی برتر بوده و ارتباط خوبی نیز با ایران دارد خاطرنشان کرد: امیدواریم این ارتباط موجب انعقاد قرارداد شده و شاهد رشد و ارتقاء همکاری دو طرف باشیم.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید