Performancing Metrics

جهادکشاورزی از کشت پاییزه چغندر حمایت می کند | اتاق خبر
کد خبر: 342479
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 21:58
مدیرکل پنبه، دانه های روغنی و گیاهان صنعتی وزارت جهادکشاورزی گفت: دولت از کشت پاییزه چغندر در کشور حمایت می کند نیاز آن به آب نسبت به چغندر بهاره بسیار اندک است.

اتاق خبر: ابراهیم هزار جریبی شنبه در جشن بهره وری آب در تولید چغندر در شهرستان قیرو کارزین از توابع استان فارس بیان داشت: برای رسیدن به پایداری تولید محصول راهبردی گندم، ناگزیر به تناوب زراعی چغندر قند پاییزه هستیم.
وی اظهار کرد: بدون تردید تولید چغندر پاییزه حرکتی موثر برای تغییر الگوی کشت از زراعت صیفی به زراعت زمستانی (شتوی)، بالا بردن کارآیی مصرف آب و افزایش ضریب خود اتکایی کشور در تولید شکر است که باید تقویت شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هم در این آئین اظهار کرد: با کشت چغندر پاییزه می توان 50 درصد در مصرف آب نسبت به کشت چغندر بهاره صرفه جویی کرد.
محمد مهدی قاسمی افزود: با توجه به نتیجه بخش بودن تغییر الگوی کشت چغندر از بهاره به پاییزه، باید از ظرفیت کشت این محصول در مناطق مستعد استان فارس بهره گیریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ابراز امیدواری کرد با توجه به عملکرد بسیارخوب تولید محصول و عیاربالای آن، شاهد رشد چشمگیر سطح زیر کشت این محصول باشیم.
شهرستان قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله 169کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید