Performancing Metrics

سرمایه مهم‌ترین سد ارتقای صنعت آب | اتاق خبر
کد خبر: 343366
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 15:55
حضور بخش خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش آب می‌تواند نوید بخش اتفاق‌های خوبی در این صنعت باشد و اخیرا نیز کشور‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در ایران و در این حوزه ابراز تمایل کردند.

اتاق خبر: حمیدرضا جانباز - مدیر‌عامل شرکت مهندسی آب‌و‌فاضلاب کشو، با اشاره به تفاهمات صورت گرفته با کشورهای خارجی برای توسعه صنعت آبی کشور اظهار کرد: تاکنون با کره، فرانسه، آلمان و ایتالیا یادداشت تفاهم امضاء کرده‌ایم.

وی در خصوص زمینه‌ی همکاری این کشورها با ایران گفت: این تفاهم‌ها در زمینه شبکه‌های هوشمند، مدیریت مصرف، احداث آب شیرین‌کن و نمک‌زدایی آب کشور به امضا‌ء رسیده است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سایت سرمایه‌گذاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درج شده است، اظهار کرد: افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند با مراجعه به این سایت از تمام بندهای آن مطلع شوند.

جانباز در پاسخ به این سوال که قرار است هر کدام از این طرح‌ها در کدام مناطق اجرایی شوند، ادامه داد: نمک‌زدایی‌ها در سواحل و احداث تعدادی تصفیه‌خانه آب و فاضلاب و خطوط انتقال آب در نقاط مختلف کشور صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که مشکل ما توان شرکت‌های داخلی نیست، گفت: اصلی‌ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد مشکل تامین سرمایه است، چرا که در حال حاضر کشور با کمبود نقدینگی به طور جد دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص آخرین تفاهمات صورت گرفته با کشور ژاپن تصریح کرد: قطعا ژاپن می‌تواند نسبت به این موضوع اقدامات موثری در ایران داشته باشد.

جانباز اظهار کرد: با توجه به پتانسیل بالای ایران در زمینه‌ی نیروی انسانی متخصص در صنعت برق می‌توانیم با کشور ژاپن تولیدات مشترکی داشته باشیم به‌طوری که به طور مثال در زمینه لوله‌ها ایران می‌تواند کمک‌رسان خوبی به کشور ژاپن باشد.

وی در خصوص بدهی‌ شرکت آب و فاضلاب کشور به بخش خصوصی گفت: در حال حاضر میزان بدهی‌ها 4000 میلیاردتومان تخمین زده شده است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید