Performancing Metrics

کشت برنج در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 343435
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 20:58
مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات کشت برنج در سطح ۱۲ هکتار از شالیزارهای بخش طارم سفلی این شهرستان آغاز شد.

اتاق خبر: عباس علیخانی، طبق پیش بینی های انجام شده حدود ۱۰۰ هکتار از شالیزارهای این بخش به زیر کشت این محصول اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: بخش طارم سفلی آغاز کننده عملیات کشت برنج در استان است و کشت در این منطقه بصورت مستقیم در روستاهای قره چم، هندی زمین و قیطول انجام می شود.

علیخانی، ارقام قابل کشت برنج در این شهرستان را؛   شامل هاشمی، علی کاظمی، دم سیاه و صدری ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: کشت برنج در استان مختص شهرستان قزوین است که در بخشهای الموت غربی، الموت شرقی و طارم سفلی است و به دو صورت کشت مستقیم و کشت مکانیزه با دستگاه نشاء کار انجام می شود.

علیخانی اضافه کرد: کشت مکانیزه در بخش الموت غربی و شرقی و کشت مستقیم در بخش طارم سفلی انجام می شود و پیش بینی می شود کشت برنج در بخش طارم سفلی تا اوایل خرداد ماه ادامه یابد.

جذب ۴۳ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اقتصاد مقاومتی

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قزوین در ادامه از جذب ۴۳ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال گذشته توسط کشاورزان این شهرستان خبر داد.

علیخانی افزود: ۳۲۹ نفر از کشاورزان این شهرستان جهت دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی معرفی شدند که از این تعداد، ۲۲۹ نفر موفق به جذب ۴۳ میلیارد ریال شدند و با استفاده از این تسهیلات اشتغالزایی  کردند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات در ۱۲ عرصه شامل؛ پرورش دام سبک و سنگین، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، ماهیان سردآبی و زینتی، زنبور عسل، ماکیان، تولید زعفران، صنایع تبدیلی، کشت هیدروپونیک، کشت گلخانه، انگور داربستی و پرورش مرغ بومی اختصاص یافته و از طریق بانک عامل  این طرحها و بانک مهر اقتصاد در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

علیخانی تصریح کرد: بیشترین حوزه هایی که این تسهیلات به آنها اختصاص یافته شامل؛ دام سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، پرورش مرغ بومی، صنایع تبدیلی و بسته بندی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماهی و انگور داربستی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در سال گذشته تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سطح این شهرستان در عرصه های مختلف بخش کشاورزی باعث رونق اقتصادی و اشتغالزایی این بخش شده است.

علیخانی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل نام گرفته طرح های اقتصاد مقاومتی با تلاش و همت بیشتر ادامه یابد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید