Performancing Metrics

ابراز نگرانی مقام نیجریه ای از تشدید خشونت در منطقه «دلتا» | اتاق خبر
کد خبر: 343516
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 02:41
« ایبه کاچیکوا» وزیر منابع نفتی نیجریه با محکوم کردن حملات اخیر در منطقه نفت خیز «دلتا»، نسبت به تشدید خشونت در این منطقه، ابراز نگرانی کرد.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری شینهوآ از لاگوس، « ایبه کاچیکوا» وزیر منابع نفتی نیجریه با اعلام خبرفوق، تاکید کرد: به دنبال تشدید خشونت در این منطقه مهم اقتصادی، تولید نفت خام نیجریه از 2.2 میلیون بشکه در روز به 1.4 میلیون کاهش پیدا کرده است.

«کاچیکوا» هم چنین تصریح کرد: تشدید خشونت ها در این منطقه و عدم به روز رسانی تاسیسات نفتی، دو عاملی است که بر روند کاهشی تولید نفت، اثرگذار بوده است.
در همین خصوص، « فرانسیس جانسون» رئیس مجمع گاز و منابع طبیعی نیجریه تاکید کرده بود: از دولت نیجریه می خواهم با اقدامات صحیح، خشونت و حملات مسلحانه در این منطقه را ریشه کن کند.
«جانسون» تصریح کرد: نیجریه منابع مالی زیادی را بر اثر این حملات از دست می دهد و من از دولت و شرکت های چندملیتی فعال در این منطقه می خواهم با بهره گیری از فناوری های نوین با غارت نفت خام و حملات به سکوهای نفتی، مقابله کند.
گروه موسوم به «انتقام گیرندگان دلتای نیجر» بارها به تاسیسات نفتی در این منطقه نفت خیز حمله کرده اند. در جریان حمله هفته گذشته شبه نظامیان به این سکوی نفتی متعلق به آمریکا در جنوب نیجریه، پنج نیروی پلیس و سه سربازی که مسئولیت محافظت از این سکو را داشتند در تبادل آتش با مهاجمان جان خود را از دست دادند. حمله به سکوی نفتی شورون، تازه ترین حمله به تاسیسات نفتی این کشور آفریقایی صادر کننده نفت است.
«محمدو بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه وعده داده است، گروه هایی را که به تاسیسات نفتی در منطقه دلتا که بیشترین نفت کشور را تولید می کند، آسیب می زنند، سرکوب کند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید