Performancing Metrics

عدم توجه لازم به بخش تعاون در بودجه سال 95 | اتاق خبر
کد خبر: 343781
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 16:49
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت‌های بخش تعاون را زیاد می داند در حالیکه در بودجه سال 95 به این ظرفیت‌ها توجه نشده است.

اتاق خبر: معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اهمیت تعاون در شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: با وجود اهمیت تعاون و نقش آن در اقتصاد کشور اما متاسفانه به آن توجه لازم نشده است و اعتبارات در نظر گرفته برای این بخش در بودجه سال 95 ناکافی است.

کلانتری تصریح کرد: سال گذشته در هفته تعاون آقای نوبخت قول مساعدت در این حوزه را دادند  اما متاسفانه به انتظارات ما در این بخش توجه نشد.

وی ادامه داد: بخش تعاون، سرمایه‌های خرد را به کلان تبدیل می‌کند و باعث می شود فعالیت‌های اقتصادی غیر رسمی تبدیل به اقتصاد رسمی شود. از سوی دیگر موجب می‌شود فعالیت‌ها تحت نظارت نهادهای دولتی در بیایند و می‌توانند از مزایای بیمه و تسهیلاتی که به این بخش تعلق می‌گیرد، استفاده کنند.

کلانتری افزود: ما به دولت پیشنهاد داده‌ایم  که برای کوچک‌سازی و کاهش بار هزینه‌ای می‌توانند برخی از مسولیت‌های خود را بخش تعاونی واگذار کند .کارمندان دولت می‌توانند با تشکیل تعاونی مسئولیت حوزه خود را تحت قالب بخش خصوصی بر عهده بگیرند و بهره‌وری را بالا ببرند. ضمن آن که دولت نیز می تواند بر کار آنها نظارت داشته باشد.

وی افزود:امروز 97 هزار تعاونی در 111 گرایش اقتصادی در حال فعالیت هستند و اگر دولت مایل باشد می‌تواند این تعداد افزایش پیدا کند.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید