Performancing Metrics

83 درصد مراتع کشور مشاع است | اتاق خبر
کد خبر: 344088
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 14:20
رئیس انجمن صنف مرتع‌داران کشور با بیان اینکه ۸۳ درصد مراتع کشور مشاع است و با کددار شدن، اگر جریمه‌های پرداختی به حساب مراتع واریز شود می‌توان برای احیای مراتع تلاش کرد.

اتاق خبر: مالک پهلوان روز چهارشنبه در جشنواره قرق‌شکنی در سوادکوه با اشاره به اینکه خوشبختانه این جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امروز اگر منابع طبیعی هر کشوری پویا باشد مردم سرزنده‌تر و شاداب‌تری دارد.

وی با اشاره به مشکلات صنف مرتع داران خاطرنشان کرد: مراتع باید دارای کد و شناسنامه ملی باشد و بیشترین تخلف در مراتع مشاعی انجام می‌شود.

رئیس انجمن صنف مرتع داران کشور با بیان اینکه ۸۳ درصد مراتع کشور مشاع است و با کددار شدن، اگر جریمه‌های پرداختی به حساب مراتع واریز شود می‌توان برای احیای مراتع تلاش کنیم، تصریح کرد: مراتع کشور را باید به شکل بنگاه اقتصادی دید.

پهلوان افزود: باید به هر سه موضوع دام، مرتع و مردم توجه شود و با افزایش اطلاعات کشاورزان از طریق کلاس‌های آموزشی آگاهی آنان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بهداشت در مراتع رعایت نمی‌شود و همچنین تغذیه مناسب برای دام‌ها فراهم نیست و باید به دنبال اصلاح نژاد دام‌ها باشیم.

رئیس انجمن صنف مرتع‌داران کشور با بیان اینکه با اصلاح نژاد گوسفند می‌توان از یک رأس میش شش بره متولد کرد، تصریح کرد: باید سه اصل هزینه کمتر، تولید بیشتر و مراتع غنی‌تر مورد توجه قرار گیرد، همچنین باید چندقلوزایی را میان میش‌ها رواج دهیم تا در سال بتوانیم 70 درصد آن را بهره‌برداری کنیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید