Performancing Metrics

ایران دومین کشور منطقه در حوزه صادرات محصولات دامی | اتاق خبر
کد خبر: 344093
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 14:37
رئیس انجمن هلشتاین ایران با بیان اینکه متاسفانه از صادرات محصولات دامی حمایت نمی‌شود، گفت: برای توسعه صادرات محصولات دامی باید یارانه صادرات به این بخش تعلق بگیرد.

اتاق خبر: محمدرضا سنجابی در پنجمین همایش ملی انجمن هلشتاین ایران که ظهر روز 29اردیبهشت، در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهارکرد: نژاد گاو شیری سال ۳۹ وارد کشور شد و در واقع پروش گاو شیری در ایران حدود 60 سال قدمت دارد.

وی افزود: در حال حاضر هشت میلیون و ۸۰۰ هزار گاو در ایران وجود دارد که حداقل یک میلیون راس از این تعداد از نژاد هلشتاین هستند که میانگین کشوری شیردهی آنها روزانه ۳۲ کیلوگرم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بهره گیری از این گاوها کشور را در حوزه واردات کره، پنیر و شیر خشک خودکفا کرده است به طوری که امروز علاوه بر مصرف داخلی با تولید مازاد این محصولات مواجه هستیم.

سنجابی با ابراز تاسف از کاهش مصرف شیر و لبنیات در کشور بر فرهنگ سازی استفاده از محصولات دامی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ایران در حوزه صادارت محصولات دامی پس از ترکیه رتبه دوم را دارد و بازارهای صادراتی مناسبی از آن خود کرده است.

رئیس انجمن هلشتاین ایران تصریح کرد: متاسفانه با وجود دستاوردهای مطلوب این حوزه، از صادرات محصولات دامی حمایت چندانی نمی شود.

این مسئول بر ضرورت تخصیص یارانه به صادرات و محصولات دامی تاکید کرد و گفت: با تحقق این مهم قیمت تمام شده برای تولیدکننده کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد صنعت گاو شیری سرمایه های عظیمی صرف شده و بیشترین اشتغال و درآمدزایی در این بخش وجود دارد، گفت: رسیدن به جایگاه خودکفایی در این عرصه باید منجر به حفظ این ظرفیتها شود.

سنجابی یادآورشد: باید آخرین دستاوردهای علمی، تغذیه، ژنتیک، اصلاح نژاد، مدیریت و تاسیسات در اختیار قرار گیرد و مسائل و مشکلات با مسئولان امر در میان گذاشته شود تا با حفظ این ارتباطات، معضلات رفع شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید