Performancing Metrics

تروریست ها 585 بار آتش بس در سوریه را نقض کردند | اتاق خبر
کد خبر: 344856
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1395 - 13:00
گروه های تروریستی در سوریه در 24 ساعت گذشته، هشت نوبت و در مجموع از زمان برقراری آتش بس در اوایل اسفند ماه 94 تاکنون 585 بار آتش بس را نقض کرده اند.

اتاق خبر - مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که گروه تروریستی 'جیش الاسلام' هشت بار با حمله توپخانه ای و خمپاره ای به مواضع ارتش سوریه در غوطه شرقی و مضایا در حومه دمشق آتش بس را نقض کرد.

براساس بیانیه این مرکز، گروه تروریستی جبهه النصره نیز با هدف اخلال در آتش بس، مواضع ارتش سوریه را در اطراف اردوگاه حندرات، فرودگاه نیرب و محله های شیخ مقصود، الخالدیه، الراموسه و برخی از شهرک های حومه شمالی حلب را با موشک و خمپاره هدف قرار داد.
تروریست های النصره در این مدت تلاش کردند به برخی مراکز ارتش سوریه در حومه دمشق نیز نفوذ کنند که با پاسخ قاطع ارتش روبرو و مجبور به عقب نشینی شدند.
مرکز هماهنگی و نظارت روسیه برآتش بس در سوریه افزود: تاکنون 114 شهرک به این آتش بس پیوسته اند، ولی تعداد گروه های تروریستی که پایبندی خود را به آتش بس اعلام کرده اند، بدون تغییر 59 گروه باقی مانده است.
آتش بس در سوریه از 27 فوریه و بر اساس توافق آمریکا و روسیه برقرار شد و ارتش سوریه و گروه های معارض سوری باید آن را رعایت کنند.
داعش، جبهه النصره و دیگر گروه هایی که توسط سازمان ملل به عنوان گروه های تروریستی معرفی شده اند، شامل این آتش بس نمی شوند و مبارزه با آن ها ادامه دارد.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید