Performancing Metrics

اولویت‌های 4 گانه وزارت کشاورزی در سال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 346070
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 08:07
توسعه گلخانه، پرورش ماهی در قفس، توسعه آبیاری نوین و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای دانه‌های روغنی و محصولات کشاورزی از جمله طرح‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است که از سوی قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی این وزارت خانه مطرح شد.

اتاق خبر: قاسمی زانیانی در جلسه مشترک با نیاز علی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونان و مدیران این سازمان اظهار کرد: در طرح احیاء دشت قزوین باید شرح عملیات جدیدی برای حفظ و مدیریت این دشت تنظیم و متناسب آن اعتبارات لازم تأمین شود.

وی اجرای طرح‌های نوین آبیاری دشت قزوین، طرح داربستی کردن باغات انگور، طرح توسعه مکانیزاسیون، توسعه گلخانه و صنایع تبدیلی و تکمیلی را ازجمله طرح‌های اولویت‌دار این وزارتخانه برای توسعه بخش کشاورزی استان قزوین برشمرد.

قاسمی زانیانی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد. زنجیره تولید در بخش کشاورزی جزو اولویت‌های بخش کشاورزی است.

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دشت قزوین با توجه به قابلیت‌های آن می‌تواند الگوی مناسبی برای مدیریت دشت‌های کشور باشد. بنابراین برای اجرای طرح احیاء دشت قزوین باید برنامه مدونی برای طرح مدیریت جامع دشت قزوین تدوین شود.

قاسمی زانیانی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی تولید بخش کشاورزی توانسته رونق خاصی به این بخش در راستای اقتصاد مقاومتی داشته باشد. اقتصاد مقاومتی رویکرد نحوه و چگونگی اداره کشور است که دارای جنبه‌های برون‌نگری، درون‌زایی، مردم محور و دانش‌بنیانی است.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی باید به ظرفیت‌های درونی بخش کشاورزی توجه شود، تأکید کرد: ابلاغ 14 طرح در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه بخش کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی است، بنابراین در ارتقا اقتصاد مقاومتی باید توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی شود.

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش کشاورزی استان وجود دارد که باید به این ظرفیت‌ها توجه ویژه‌ای کرد، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام‌شده امسال تولید گندم به بیش از 10 میلیون تُن خواهد رسید که یکی از اهداف و موفقیت‌های بزرگ برای بخش است.

همچنین نیاز علی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز با اشاره به بستر مناسب استان قزوین در تولید محصولات کشاورزی گفت: استان قزوین با داشتن کمتر از یک درصد خاک کشور، سالانه بیش از 4 و نیم میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

وی بابیان اینکه دشت قزوین ویژگی‌های خاصی برای تولید محصولات کشاورزی دارد، تصریح کرد: در حوزه‌ باغبانی با اجرای طرح فراز در باغات انگور افزایش راندمان تولید محصول را خواهیم داشت.

ابراهیمی پاک در ادامه به طرح توسعه زیتون در اراضی شیب‌دار اشاره کرد و افزود: طرح توسعه 5 هزار هکتار باغ زیتون در اراضی کشاورزی، استان قزوین را به قطب تولید زیتون تبدیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه زراعت در زمینهٔ تولید گندم، جو محصولات علوفه‌ای استان قزوین در ایران مطرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی بر اجرای طرح‌های آبیاری نوین برای حفظ این منبع خدادادی تأکید کرد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید