Performancing Metrics

مجلس دهم با دولت هم افزایی بیشتری داشته باشد | اتاق خبر
کد خبر: 346249
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395 - 10:01
خطیبان نماز جمعه:
خطیبان نماز جمعه این هفته در سراسر کشور هم افزایی مجلس دهم با دولت را مورد تاکید قرار دادند و گفتند نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید براساس نیاز کشور موضوعات مهم را با اولویت در دستور کار، بررسی، تصویب و در اختیار قوه مجریه قرار دهند.

اتاق خبر - امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه همچنین عمل به اقتصاد مقاومتی از سوی مجلس و دولت را مورد توجه قرار دادند و عنوان کردند این موضوع یکی از موضوعات مهم جامعه است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با همین دغدغه سال 95 را سال 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' نامگذاری کرده اند.

 

خلاصه ای از خطبه های نماز جمعه برخی استانها:
امام جمعه موقت کرمان گفت: مجلس شورای اسلامی باید با دولت هم افزایی بیشتری داشته باشد و ریل مورد نیاز فرهنگ و اقتصاد را براساس قانون بگذارد تا حرکت دولت براساس آن باشد.
خطیب جمعه کرمان: مجلس با دولت هم افزایی بیشتری داشته باشد.
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده به افتتاح مجلس دهم در هفته آینده اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است برنامه ارایه دهند و بررسی کنند در کشور چه موضوعات مهمی وجود دارد که نیازمند تدوین و تصویب قانون است.
وی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی برای اینکه بهتر بتوانند کار کنند برنامه دارند لذا مجلس شورای اسلامی نیز می تواند برنامه ارائه دهد.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: حجم بسیار وسیعی از درآمد دولت و کشور صرف دستگاه های اجرایی می شود و باید اشکال کار را پیدا و بدنه دولت را کوچک کرد تا دولتی پویا، کوچک و در عین حال زنده و سرحال داشته باشیم.
حجت الاسلام قاسمی زاده خاطرنشان کرد: باید روی پای خودمان بایستیم تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و اگر این اقتصاد محقق شود بخش بزرگی از اهداف و آمال دشمنان به باد می رود.
خطیب جمعه کرمان گفت: یکی از موضوعات مهم جامعه امروز ما که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' عنوان شده اقتصاد مقاومتی است که شاید این امر یکی از مهم ترین دغدغه های معظم له در این حوزه باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه به آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس، فقط نماینده یک شهر نیستند، بلکه تمامی ملت ایران را نمایندگی می‌کنند و باید به مسائل کلی و کلان کشور که سبب توسعه می‌شوند، توجه کنند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره همه مسائل کشور قانونگذاری می‌کنند و دولت هم بر روی ریلی که مجلس ایجاد کرده، حرکت خواهد کرد .
وی با تاکید بر اینکه آسفالت کردن کوچه و خیابان، وظیفه نمایندگان مجلس نیست، اظهار کرد: آن‌ها به جای این کارها باید درباره مسائل کلی کشور که نیازمند توجه و سبب توسعه هستند باید تمرکز کنند و به دولت در این مسیر، یاری رسانند.
نورمفیدی با بیان اینکه حل مشکلات، نیازمند اولویت‌بندی آن‌هاست تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید مشکلات اساسی و ریشه‌ای جامعه را اولویت‌بندی کنند که مهم‌ترین این مشکلات در حوزه اقتصادی است.
امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه فعالیت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هفته آینده آغاز می شود، گفت: نماینده ای موفق است که خود را از قید و بند مسائل حزبی رها کند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: در همین راستا نمایندگان مجلس وامدار هیچ فرد و یا گروهی نباشند و تحت تاثیر آنان قرار نگیرند.
وی همچنین اظهار کرد: نمایندگان این دوره از مجلس به نحو مطلوب به وظیفه و رسالت خود که قانونگذاری است عمل کرده و در خدمت مردم و کشور باشند.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم در روز شنبه گفت: مجلس جدید به سبب برخورداری از تنوع به عنوان مایه پیشرفت و ترقی ، در مقایسه با مجلس گذشته قوی تر است که این خود موجب امیدواری است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: متاسفانه در مجلس گذشته مشکلات حزبی و جناحی پر رنگ بود که امیدواریم مجلس جدید شورای اسلامی بتواند با دوراندیشی و سعه صدر که در شان ملت بافرهنگ و متمدن ایران است به وظایفش بهتر و بیشتر عمل کند و به دور از مسایل جناحی در راستای منافع ملی و جهانی فعالیت داشته باشد.
وی اظهار داشت: ما از مجلس جدید انتظار داریم در هیات رئیسه حداقل یک نفر اهل سنت حضور داشته باشد که این مساله برای وحدت جهان اسلام و اینکه به جهانیان نشان دهیم در کشور ما هیچ فرقی بین شیعه و سنی و اندیشه های مختلف وجود ندارد یک ضرورت است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: امیدواریم مجلس جدید شورای اسلامی کارش را با قوت آغاز کند و بتواند علاوه بر حل بسیاری از مشکلات گذشته ، کارهای خوب دیگری که به عزت ایران اسلامی در سطح جهانی بینجامد انجام دهد.
امام جمعه موقت همدان گفت: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید سه اصل انقلابی فکر کردن، انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن را در تصمیم های خود اجرا کنند تا همه کارها درست شود.
حجت الاسلام سیدهاشم موسوی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه همدان با اشاره به آغاز فعالیت مجلس خبرگان رهبری نیز تصریح کرد: تنها راه بقا و پیشرفت نظام و تحقق اهداف انقلاب جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از دشمن است.
وی در ادامه افزود: گذر از خط قرمز رهبری و تاکیدات ایشان، خیانت به مردم و نظام است و خط قرمزی که ولی امر مسلمین برای همگان تعیین می کند ، حجت است و نباید از آن گذر کرد.
وی با بیان اینکه گذر از خط قرمز ولایت به معنای میدان دادن به دشمنان نظام است، تصریح کرد: رعایت این خطوط بویژه در برجام باید مدنظر قرار گیرد.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری 27 سال است که سکان دار کشتی انقلاب است ادامه داد: امروز ولی فقیه با درایت و تدبیر این انقلاب را به بهترین نحو رهبری می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به بیانات هفته جاری مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف ، گفت: آنچه از این سخنان حکیمانه می توان نتیجه گرفت آن است که درمقابل دشمنان انقلاب باید غیر قابل نفوذ بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: از مجموع این بیانات می توان دریافت که در مقابل دشمن که با تمام قوا قصد نفوذ در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز را دارد باید غیر قابل نفوذ بود.
وی اظهار داشت: باید شعار های راهنما را درک و برای دیگران تبیین و روشن کرد، گاهی دشمن با صراحت به شعارها توجه و تعرض کرده و بر علیه انقلاب اسلامی اقدام می کند.
وی افزود: خبرگان رهبری ، مجلسی انقلابی است و تلاش دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.
وی به آغاز بکار مجلس دهم از فردا شنبه اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن توجه به عزت ملی به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم باشند.
وی ادامه داد: همچنین نمایندگان مجلس باید در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علم و فناوری کوشا بوده و ضمن پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری برای ریشه کنی این معضل اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید های اقتصاد مقاومتی از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است، گفت: شناسایی این نباید ها بسیار مهم بوده و اقدام در رابطه با آنها بسیار حائز اهمیت است و اقدام و عمل یعنی به یکایک بندهای اقتصاد مقاومتی به حقیقت عمل شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد که سرمایه گذاری خارجی نباید در مراکزاقتصادی که توان و ظرفیت داخلی برای پیشبرد آن وجود دارد ، صورت گیرد زیرا این رویه سبب از بین رفتن بومی سازی می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نمایندگان مجلس آینده باید علاوه بر برخورداری از تدین، تعهد و تخصص باید در چارچوب قوانین کشور حرکت کنند و پایبند ارزش های نظام باشند.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: تمام قوا باید در چارچوب قوانین حاکم بر نظام اسلامی حرکت و تلاش کنند.
وی یادآورشد: نمایندگان باید بدانند با اینکه از سوی مردم یک حوزه انتخابیه برگزیده شده اند اما نماینده تمام ملت ایران در مجلس شورای اسلامی هستند.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: اجرای برجام، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و تامین نیازهای فرهنگی و اجتماعی از مطالبات مردم است و باید در دستورکار نمایندگان مجلس قرار گیرد.
اجرای برجام و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی از مطالبات مردم است
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، در خطبه های نماز جمعه اصفهان با تاکید بر خدمت رسانی به مردم افزود : نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه مسئولان به دور از مسائل حاشیه ای و مباحث شخصی به مردم خدمت کنند و در تصویب قوانین مواضع رهبر انقلاب اسلامی را مدنظر و مورد توجه قرار دهند.
وی به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: دولت اقدامات خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است که باید مجلس و عموم مردم در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت را کمک کنند.
حجت الاسلام رهبر ادامه داد: سیاست ها و فعالیت های اجرایی دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیت هایی موثر و ارزشمند بوده که با تحقق این برنامه ها شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود.
وی گفت: مدیریت اقتصادی در ابعاد فردی و کلان برای جامعه ما یک ضرورت است و از اصول تحقق اقتصادی مقاومتی است.
محمدتقی رهبر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، گفت: ساماندهی امور جامعه در ابعاد مختلف نیازمند مدیریت اقتصادی است .
حجت الاسلام رهبر تجمل گرایی را از مصدایق بارز در آسیب زدن به اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: تجمل گرایی توسط مردم در بخش های مختلف زندگی موجب صدمه های جدی به بخش های مختلف کشور از جمله ازدواج شده است.
وی تجمل گرایی و اسراف را از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید مردم مصرف بهینه و مدیریت اقتصادی صحیح را همواره مورد توجه قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: مجلس شورای اسلامی جایگاه والایی در نظام انقلاب اسلامی ایران دارد و کلید حل مشکل های جامعه نیز در آن است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با پرداختن به کار اساسی خود که همان وضع قانون است می تواند در جهت رفع مشکل های موجود جامعه گام های موثری بردارد.
وی ادامه داد: بنابرین نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از روز شنبه به صورت رسمی کار خود را آغاز می کنند باید ازجایگاه قانون برای حل مشکل های موجود تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: مشکل جوانان، اعتیاد ، مشکل زندگی فردی ، جمعی و زندگی شهرنشینی بوده و استان ها تنها نمونه هایی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از جایگاه قانون به آنها بپردازند.
آیت الله نعیم آبادی یاد آور شد: نمایندگان مشکل های استان را بشناسند و اگر بنا دارند در عزل و نصب ها دخالتی داشته باشند مدیران لایق و توانمند و حتی مخالف خود را بکار گیرند ولذا مدیرانی بکار گرفته شود که در عمل توانایی اداره استان را داشته باشند و درون هرمزگان چنین مدیرانی را می توان یافت و استفاده کرد.
وی با اشاره به وجود مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی استان، گفت : آیا نمی توان از درون هرمزگان یک میلیون و 450 هزار نفری افرادی توانمند برای اداره استان یافت و اگر چنین مدیران توانمندی در درون هرمزگان یافت نشد آن زمان بهترین و لایق ترین مدیران را از خارج استان بیاورید و سر نوشت هرمزگان را در دست کسانی قرار دهید که توانایی حل مشکل ها را داشته باشند.
امام جمعه بندرعباس بیان کرد: افرادی که به آنان مدیریتی پیشنهاد می شود نیز اگر در خود توانایی مدیریت نمی بینند از پذیرفتن مسئولیت خودداری کنند.
امام جمعه موقت یزد گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاح همه کشور را در نظر بگیرند، نباید بخشی نگر بوده و فقط منطقه و حوزه فعالیت خود را مدنظر داشته باشند.
حجت الاسلام معز الدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به آغاز بکار مجلس جدید در هفته آینده افزود: نمایندگان به گونه ای رفتار کنند که همواره به فرمایش امام خمینی (ره) مجلس در راس امور باشد.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است چون امر ریل گذاری کشور را برعهده دارد تا قطار اجرایی کشور بر روی آن حرکت کند و برای انجام این وظیفه خطیر باید همه تلاش خود را بکار گیرد.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به مسائل، نگاه کلان داشته باشند و بخشی نگاه نکنند یادآور شد: نباید مسائل جناحی در کارها دخالت داده شود، نمایندگان نباید وکیل الدوله و یا رقیب الدوله باشند بلکه باید ناصح الدوله باشند و همواره صلاح دولت و مردم را در نظر بگیرند .
وی افزود: نمایندگان مجلس باید جایگاه خود را حفظ کنند و اگر نطقی در مجلس صورت می گیرد توام با ادب باشد، نباید به کسی توهین شود.
امام جمعه موقت تبریز بر ضرورت نقش آفرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای منافع نظام و اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرد.
حجت الاسلام علی حاجی زاده در نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه مردمی ولایتمدار و حزب اللهی نیازمند نماینده ای هستند که از دستاوردهای انقلاب دفاع کند، تلاش برای اصلاح وضعیت اقتصادی را از دیگر اولویت های نمایندگان دانست .
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز باید تحقق اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را سرلوحه امور خود قرار دهند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: مردم ولایتمدار و مومن ایران اسلامی اسفندماه سال گذشته و اردیبهشت امسال با حضور گسترده و پرشور خود در پای صندوق های رای عشق و علاقه خود را به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری به منصه ظهور گذاشتند، بنابراین نمایندگان مجلس نیز باید به پاس قدردانی از حضور گسترده مردم، خدمتگزاری بی منت را در دستور کار خود قرار دهند.
امام جمعه موقت مشهد گفت: شاخصه انقلابی بودن این است که در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات مردم تلاش شود و غیر از آن را نظام و مردم فهیم و وجدان عمومی قبول نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نمازجمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت، قوه قضائیه و همه مسئولان در داعیه انقلابی بودن خود زمانی راستگو هستند که مردم احساس کنند آنها در جهت اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند.
وی ادامه داد: مردم اگر احساس کنند مسئولان در تلاش برای حل مشکلات اقتصادی هستند دست از مقاومت بر نمی دارند.
خطیب جمعه مشهد گفت: دولت و مردم اقتصاد مقاومتی را عملی خواهند کرد و شعار 'مرگ بر آمریکا' را رساتر و قویتر از همیشه فریاد خواهند کرد.
وی افزود: امروز در حالی دو گروه در یک فضای دوقطبی یکدیگر را آمریکایی و مرتجع می خوانند که زلزله اقتصاد و مشکلات اقتصادی به این مملکت آسیب وارد کرده است.
حجت الاسلام فرزانه اظهار کرد: این مساله باعث ننگ و خجالت است در شرایطی که خانواده هایی برای ازدواج، کار، امکانات اولیه فرزندانشان و مخارج زندگی خود دچار دلهره هستند یک عده با گروه دیگری برای به دستگیری قدرت رقابت کنند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی پشتوانه مهمی است که باید ملت خود آن را فراهم و مشکلات اقتصادی را حل کند و چون حل مشکلات اقتصادی در راستای جهاد و مقاومت در برابر استکبار صورت می گیرد از آن به اقتصاد مقاومتی یاد می شود.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید