Performancing Metrics

وضعیت نامناسب منابع آب زیر زمینی از چالش های کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 346807
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 19:37
مشاوزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه وضعیت نامناسب آب و صیانت ازسفره های زیر زمینی ازچالش های کشور است، گفت: اگر به این موضوع توجه نشود خسارت جبران ناپذیری به دنبال دارد.

اتاق خبر: محمد حاج رسولی ها روز یکشنبه در اولین گردهمایی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد برای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: یکی از راهکارهای مقابله با این بحران، طرح احیاء و تعادل بخشی به سفره های زیر زمینی است.
وی ادامه داد: این بحث مهم پروژه های مختلفی را در بردارد که شامل بخش های سازه ای و غیر سازه ای می شود، در بخش غیر سازه ای یکی از مهمترین اقدامات اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در صیانت از آب های زیر زمینی است.
حاج رسولی ها گفت: در 2 سال اخیر تشکل های مردم نهاد در بخش فعالیت های خوبی داشته اند و امروز تشکل ها نقش بزرگی در مدیریت آب ایفا می کنند، چنانچه در زاینده رود بخشی از بستر رودخانه از دخل و تصرف آزاد سازی شد و حریم آن با اقدام خودجوش تشکل مردم نهاد شرق این رودخانه صیانت شد.
مشاوزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران بیان داشت: تشکل مردم نهاد شرق رودخانه زاینده رود بدون آنکه مساله و حاشیه اجتماعی داشته باشد با حمایت های معنوی و فنی دولت توانست در این بخش گام های موثری بردارد.
حاج رسولی ها گفت: در مباحث بهره برداری توسط تشکل های مردم نهاد نیز تجارب خوبی داریم که بعضا تعدادی از سوی بخش دولتی حمایت می شدند اما تاثیرات بسزایی در این زمینه داشتند.
وی تاکید کرد که راه نجات آب اعتقاد و ایمان به تشکل ها و واگذاری کار به این بخش است و باید این اعتماد را انجام دهیم و درکنار مباحث آموزشی ، اعتماد سازی دو جانبه مد نظر قرار دهیم .
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: باید آنچه در توان است درحمایت از تشکل ها به کار بگیریم که این صورت می توانیم موضوع آب را مدیریت کنیم.
این مسئول بیان داشت : با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، صیانت از آب های زیر زمینی محور اصلی اقدامات وزارت نیرو است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید