Performancing Metrics

این که بگوییم المپیک لندن کثیف‌ترین المپیک تاریخ است واقعیت ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 347180
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395 - 22:27
سباستین کو:
سباستین کو، رییس فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی (IAAF) اعلام کرد که توصیف المپیک لندن 2012 به عنوان کثیف‌ترین المپیک تاریخ، غیرواقعی است.

به‌ گزارش ‌اتاق خبر، به نقل از ایسنا‌، کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) اخیرا اعلام کرده که با تست کردن دوباره نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران متوجه شده‌اند، 23 ورزشکار المپیک لندن دوپینگ کرده بودند. هنوز نام این ورزشکاران به صورت رسمی اعلام نشده است. تنها اعلام شده که این ورزشکاران از شش کشور مختلف و پنج رشته ورزشی متفاوت هستند.

با آزمایش دوباره نمونه‌های المپیک پکن نیز مشخص شده که 32 ورزشکار در این المپیک دوپینگ کرده‌اند.

سباستین کو که خود نیز رییس کمیته‌ لندن 2012 بوده در صحبت‌های خود گفت: این که بگوییم المپیک لندن کثیف‌ترین المپیک بوده، غیر واقعی است. این هیچ معنایی ندارد. فکر می‌کنم اتفاقاتی که افتاده نشان می‌دهد که ورزشکاران باید هوشیار باشند و بدانند که تقلب آنها برای همیشه پوشیده نمی‌ماند و بالاخره مشخص خواهد شد.

این در حالی است که فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی باید به زودی درباره محرومیت فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی روسیه تصمیم بگیرد. در صورتی که محرومیت این فدراسیون برداشته نشود، د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران روس نمی‌توانند در المپیک ریو شرکت کنند.

روز گذشته (یکشنبه) کمیته‌ المپیک روسیه تایید کرد که دوپینگ هشت ورزشکار روس المپیک لندن مثبت شده است. البته این کمیته‌ تا زمانی که نمونه B این ورزشکاران آزمایش نشود نام آنها را اعلام نمی‌کند.

انتها‌ی‌ پیا‌م/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید