Performancing Metrics

10 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور سند دار می شوند | اتاق خبر
کد خبر: 348006
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 09:12
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: تا پایان سال جاری پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن 10میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور انجام می شود.

اتاق خبر: قباد افشار در نشست با مسئولان امور اراضی ،مدیران جهادکشاورزی و کارشناسان اراضی استان گیلان گفت: طرح پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمینهای کشاورزی در حال انجام است و در مدت پنج ساله تمامی نقشه ها و عکسبرداری 18 میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور برای واگذاری سند مالکیت به کشاورزی به اتمام می رسد.
وی یکی از مشکلات اراضی کشاورزی کشور را تداخلات سازمان های مختلف دانست و اظهارداشت: در سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تداخلات مالکیتی وجود دارد که سعی می شود این تداخلات رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: 860 هزار هکتار از اراضی شیب دار کشور نیز در حال بررسی برای واگذار به مردم به منظور توسعه امور کشاورزی است.
وی بر حل مشکلات مردم در زمینه صدور سند تاکید کرد و گفت: اراضی کشاورزی امانتی است که به دست ما داده شده است و این اراضی متعلق به همه مردم ایران است و باید آنها را برای نسل های آینده حفظ کنیم .
رییس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: اگر امروز بخش زیادی از اراضی کشاورزی فاقد سند است ، مسوولیت آن بر عهده مسوولان دولتی است که در این زمینه به درستی به وظایف خود عمل نکرده اند.
افشار گفت: حفظ طبیعت با زندگی مردم تامین می شود و ما وظیفه داریم که با سند دار کردن اراضی کشاورزی برای اراضی کشاروزی مردم ارزش افزوده ایجاد کنیم .
وی ضمن تاکید بر اینکه هیچگونه مشکلی در زمینه دادن امکانات و اعتبارات برای بخش حفظ اراضی کشاورزی وجود ندارد اظهارداشت: پیام دولت تدبیر و امید و وزارت جهاد کشاورزی این است که ضمن همکاری با مردم و حل مشکلات کشاورزان ، باید در مقابل کسانی که منابع طبیعی و اراضی کشاورزی کشور را تخریب می کنند با قاطعیت ایستادگی کرد .
وی با تاکید بر همت دولت بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی افزود: در دو سال قبل اعتبارات سازمان امور اراضی کشور حدود 40 میلیارد ریال بود که هم اکنون این رقم بیش از سه هزارمیلیارد ریال رسیده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی گفت: برغم ساخت راه آهن و آزادراه در گیلان و افزایش چندبرابری مسافر به این استان ، اجازه نمی دهیم که به اراضی کشاورزی استان تجاوزی صورت گیرد.
علیرضا شعبان نژاد افزود: امسال 10 هزارهکتار اراضی شالیزاری گیلان تجهیز و نوسازی می شوند که خود عامل مهمی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: امور اراضی در استان گیلان به سمتی پیش می رود که با پاسخگویی سریع از هرگونه تجاوز و دست اندازی به این اراضی جلوگیری کند.
 در نشستی رییس معاونان سازمان امور اراضی کشور با رییس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی گیلان و مدیران جهادکشاورزی شهرستان های گیلان و جمعی از کارشناسان حفظ امور اراضی برخی ادارات ذیربط مشکلات تغییر کاربری در استان گیلان را بررسی کردند.
منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید