Performancing Metrics

تاثيرات شير مادر بر سلامت کودک | اتاق خبر
کد خبر: 348862
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 17:32
بهترين و کاملترين غذا براي کودک شير مادر است زيرا داراي موادي است که در هيچ يک از ديگر خوراکي ها يافت نمي شود….

به گزارش اتاق خبر،1تا 7 آگوست هفته جهاني حمايت از تغذيه با شير مادر نامگذاري شده است و از آنجاييکه تغذيه با شير مادر مزاياي بيشماري براي سلامت کودک دارد پس حتما به شما توصيه مي کنيم مقاله زير را از دست ندهيد.

 1تا 7 آگوست هفته جهاني حمايت از تغذيه با شير مادر نامگذاري شده است و از آنجاييکه تغذيه با شير مادر مزاياي بيشماري براي سلامت کودک دارد

اگر مي خواهيد شانس داشتن نوزادي مضطرب و مشوش، بيش فعال و يا کم تحرک را کاهش دهيد مطالعات نشان مي دهد که تغذيه با شير مادر به مدت 4ماه يا بيشتر مي تواند کمک موثري باشد. نوزاداني که با شير مادر تغذيه مي شوند خيلي کمتر در معرض ابتلا به عفونت ها و يا چاقي قرار مي گيرند.ضريب هوشي بالاتري دارند و درصد ابتلاي مادران شيرده به سرطان سينه خيلي کم مي باشد.

 

مطالعات جديدي که در مجله “بيماري در دوران کودکي” صورت گرفته حاکي از اين است که تغذيه با شير مادر مشکلات رفتاري کودک را تا حد زيادي کاهش مي دهد. محققان دانشگاه آکسفورد دريافته اند مادراني که به مدت 4 ماه يا بيشتر به نوزادشان شير مي دهند با مشکلات رفتاري خيلي کمتري در کودکشان تا سن 5 سالگي مواجه خواهند شد.

 

مطالعات بر روي 10000 شيرخوار نشان مي دهد که 16% از کودکاني که با شير خشک تغذيه مي شدند تا سن 5 سالگي مشکلات رفتاري مثل بيش فعالي، دروغ گويي، دستبرد زدن، تشويش و… به شکل گسترده اي در آن ها شکل گرفت. در حاليکه فقط 6% از کودکاني که شير مادر مي خوردند با اين مشکلات مواجه شدند.

 

به گفته محققان، شايد عوامل ديگري غير از تغذيه با شير مادر مثل سن ، سطح تحصيلات و طبقه اجتماعي و اقتصادي مادران در نتيجه تحقيقات تاثير داشته باشد. اما دانشمندان با در نظر گرفتن همه اين فاکتورها باز به اين نتيجه رسيدند که کودکاني که با شير مادر تغذيه مي شوند 30% کمتر در معرض ابتلا به مشکلات رفتاري قرار مي گيرند.

 

با وجود اينکه دانشمندان از چگونگي تاثير شير مادر بر کودک مطمئن نيستند، اما احتمال مي دهند که اسيد هاي چرب موجود در شير مادر به رشد و بهبود عملکرد مغز کمک مي کند و از آنجاييکه کودک هنگام شير خوردن پيوند عاطفي قوي با مادرش برقرار ميکند، همين مسئله سبب بروز رفتارهاي خوب در کودک مي شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید