Performancing Metrics

لیمو ترش هرمزگان وارد بازار شد | اتاق خبر
کد خبر: 349218
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 19:23
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: لیموترش هرمزگان وارد بازار شد.

اتاق خبر: مسعود گرگیج از ورود محصول لیمو ترش استان به بازار خبر داد و گفت : سطح زیر کشت باغات لیمو ترش استان ۱۱هزار و ۳۰۰هکتار است و پیش بینی می شود از این سطح ۱۲۶هزارتن محصول برداشت شود. به دلیل وجود بیماری جاروک لیموترش، تولید امسال نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی شهرستانهای رودان و میناب را از مناطق عمده کشت لیمو ترش در استان برشمرد و اظهار داشت: شهرستان رودان با تولید سالیانه ۸۶ هزار تن لیمو رتبه اول را در استان دارد. لیمو لیبسون و محلی از ارقام مرغوبی هستند که در هرمزگان کشت شده است.

و با اشاره به اینکه در فصل برداشت عده ای سودجو اقدام به قاچاق لیموهای غیر بهداشتی می کنند تصریح کرد: به دلیل رعایت اصول فنی و مبارزه با آفات و بیماری ها، لیمو ترش هرمزگان از کیفیت مطلوبی برخورداراست  و از لحاظ بهداشتی هیچگونه مشکلی ندارد. بیش از یک دهه از ورود و انتشار بیماری فیتوپلاسمایی جاروک جادوگر در ایران می گذرد و این بیماری باعث کاهش قابل توجهی در تولید این محصول در سطح کشور شده است.

گرگیج گفت: هرمزگان بیشترین خسارت را بخاطر وجود بیماری جاروک لیموترش متحمل شده است بطوری که بخش عمده ای از باغات لیموترش استان را آلوده کرده است. طی سالهای اخیر عملیات امحاء باغات آلوده و جایگزینی بیش از ۱۲هزار هکتار باغات لیمو ترش با یک میلیون و ۴۵۰ هزار اصله نهال از ارقام مقاوم مرکبات و نخیلات انجام شده است.

برداشت محصول لیموترش در هرمزگان از اوایل خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید