Performancing Metrics

کاهش هزینه های گمرکی عاملی برای حذف قاچاق کالا | اتاق خبر
کد خبر: 349247
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 15:08
نایب رییس کمیسیون امور گمرکی و حمل و نقل خانه اقتصاد ایران تاکید کرد
به هر میزان که تاجر ایرانی بتواند در راستای وارد کردن محمولات خود، با صرف هزینه های کم تر؛ کالاهای بیشتری وارد کند؛ مسلما به طور اتوماتیک پدیده قاچاق کمرنگ تر خواهد شد.

زوریک آبراهامیان نایب رییس کمیسیون امور گمرکی و حمل و نقل خانه اقتصاد ایران با اعلام این مطلب در خصوص عملکرد گمرک ایران در جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق عنوان کرد: روند جلوگیری از ورود کالای قاچاق بسیار کند است. اگر به بازارهای داخلی نگاه کنیم می بینیم که برای هرکالایی که به صورت قانونی وارد کشور می شود کالاهایی مشابه با قیمت پایین تر وجود دارد.

وی ادامه داد: این پدیده در تجهیزات خودرو و تجهیزات صنعتی به وضوح قابل مشاهده است.

آبراهامیان افزود: در اصل گمرک بایستی سیاستی را اتخاذ کند که با کاهش هزینه های تشریفات گمرکی و تسهیل در امر جابه جایی محمولات و انجام آسوده تر بروکراسی گمرک، بستری برای تجار فراهم شود که بتوانند راحت تر، بیش تر، آزادتر و با قیمت مناسب تر کالاهای خود را وارد کنند.

نایب رییس کمیسیون امور گمرکی و حمل و نقل خانه اقتصاد ایران تأکید کرد: به هر میزان که تاجر ایرانی بتواند در راستای وارد کردن کالا، با صرف هزینه های کم تر؛ محمولات بیشتری وارد کند؛ مسلما به طور اتوماتیک وار قاچاق چیان کنار خواهند کشید.

وی ضمن اشاره به مؤثر بودن مکانیزم های تعریف شده از سوی گمرک ایران در شفاف سازی فعالیت های گمرکی بیان داشت: اما با این حال نمی توان گفت که مکانیزم های یاد شده، تأثیر صد در صدی در حل موضوع قاچاق داشته است.

آبراهامیان در خصوص پنجره واحد گمرکیه اعلام داشت: پنجره واحد گمرکی باعث می شود که گمرک در جریان کامل صاحب کالا و گیرنده کالا قرار گیرد. اما مسئله این جاست که پنجره واحد گمرکی ممکن است در جریان کالای قاچاقی که وارد ایران می شود قرار نگیرد. در واقع کالای قاچاق در سیکل و سیستم پنجره واحد قرار نمی گیرد و به نوعی این سیکل را دور میزند.

وی افزود: تمام اهتمام گمرک بایستی جلوگیری از روند دور زدن قاچاق چیان از سیستم پنجره واحد گمرکی باشد.

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید