Performancing Metrics

اعلام آمادگی دولت نیجر برای مذاکره با شورشیان دلتا | اتاق خبر
کد خبر: 349722
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 13:28
سرانجام پس از سالها حملات گروه موسوم به 'شورشیان دلتا' به سکوهای نفتی و مناطق نفت خیز نیجر، دولت این کشور روز چهارشنبه از اعلام آمادگی با مذاکره با این گروه شورشی خبر داد.

اتاق خبر - به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه، دولت نیجر اعلام کرد به منظور یافتن راه حلی برای پایان دادن به درگیری ها و خشونت های منطقه 'دلتای نیجر'، گفت و گوها با گروه شورشیان دلتا را آغاز می کند.

'امانوئل ایبه کاچیکوا' وزیر مشاور دولت نیجر در منابع نفتی این کشور در این باره گفت:‌ 'ابوجا در نظر دارد با شورشیان دلتا وارد مذاکره شود چرا که اقدامات خرابکارانه آنها در یک سال گذشته تولید و صادرات نفت ما را به شدت کاهش داده است.
اعلام آمادگی ابوجا برای آغاز گفت و گوها با شورشیان دلتا در حالیست که روز گذشته (سه شنبه) گاربا محمد سخنگوی شرکت ملی نفت نیجریه هشدار داد که به دنبال حملات گروه های مسلح در منطقه « دلتا» تولید نفت نیجریه در معرض خطر جدی است.
سخنگوی شرکت ملی نفت نیجریه افزود: تولید نفت خام نیجریه از 2.2 میلیون بشکه در روز به 1.6 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: بنابراین به دنبال تشدید خشونت ها در منطقه « دلتا»، میزان تولید نفت نیجریه باکاهش نیم میلیون بشکه در روز مواجه شده است که بسیار هشداردهنده است.
پیشتر «ایبه کاچیکوا» تاکید کرده بود: تشدید خشونت ها در این منطقه و عدم به روز رسانی تاسیسات نفتی، دو عاملی است که بر روند کاهشی تولید نفت، اثرگذار بوده است.
در همین خصوص، «فرانسیس جانسون» رئیس مجمع گاز و منابع طبیعی نیجریه نیز تاکید کرده بود: نیجریه منابع مالی زیادی را بر اثر این حملات از دست می دهد و من از دولت و شرکت های چندملیتی فعال در این منطقه می خواهم با بهره گیری از فناوری های نوین با غارت نفت خام و حملات به سکوهای نفتی، مقابله کند.
این در حالی است که حمله افراد مسلح ناشناس به تاسیسات نفتی شرکت های خارجی ا زجمله شرکت های ایتالیایی و سوئیسی در منطقه دلتا، این منطقه را تبدیل به مکانی ناامن کرده است.
در یک سال گذشته افراد مسلح ناشناس بارها به تاسیسات نفتی شرکت های خارجی فعال در این منطقه، حمله کرده اند. پیشتر و به دنبال حملات شبه نظامیان به سکوی نفتی متعلق به آمریکا در جنوب نیجریه، پنج نیروی پلیس و سه سربازی که مسئولیت محافظت از این سکو را به عهده داشتند در تبادل آتش با مهاجمان جان خود را از دست دادند.
حمله به سکوی نفتی شورون، تازه ترین حمله به تاسیسات نفتی این کشور آفریقایی صادر کننده نفت است.
گروه موسوم به «انتقام گیرندگان دلتای نیجر» بارها به تاسیسات نفتی در این منطقه نفت خیز حمله کرده اند.
پیشتر «محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه وعده داده بود گروه هایی را که به تاسیسات نفتی در منطقه دلتا که بیشترین نفت کشور را تولید می کند، آسیب می زنند، سرکوب کند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید