Performancing Metrics

روسیه از نفوذ خود برای پایان مناقشه سوریه استفاده کند | اتاق خبر
کد خبر: 351894
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 16:25
آمریکا:
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد: از روسیه انتظار داریم از نفوذ خود به شکلی سازنده برای کمک به ما به منظور پایان دادن به مناقشه در سوریه استفاده کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جان کربی روز چهارشنبه به وقت محلی در گفت وگو با خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که انتظار دارید روسیه برای پاسخگو کردن دولت اسد چه اقدامی انجام دهد، افزود: از روسیه می خواهیم به ما در تضمین پایبندی دولت سوریه به توافق ترک خصومت در سرتاسر سوریه و همچنین تضمین دسترسی برای انتقال کمک های انسانی و بازگرداندن مذاکرات سیاسی به مسیری موفق و منتهی به بحث های سیاسی بین دولت و مخالفان، کمک کند.
کربی در ادامه از توضیح درباره اینکه آمریکا با توجه اظهارنظر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه صبر آمریکا در سوریه بی پایان نیست، چه راهکارهایی را در نظر دارد، خودداری کرد.
وی در عین حال افزود: اگر روسیه شروع به استفاده از نفوذ خود به شکلی سازنده نکند و مسیر کنونی ادامه یابد، این وضع پیامدهایی بسیار واقعی برای روسیه و منطقه در پی خواهد داشت.
کربی خاطرنشان کرد: سوای اینکه آمریکا چه راهکارهایی در پیش خواهد گرفت، ادامه جنگ در سوریه، جذب عناصر تروریستی بیشتر در سوریه، جذب بالقوه عناصر تروریستی در روسیه و تشدید بحران آوارگان را در پی خواهد داشت.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که صبر و تحمل این کشور در باره درگیری های سوریه و مساله بشار اسد رئیس جمهوری این کشور، رو به پایان است.
کری گفت: روسیه باید درک کند که صبر و تحمل ما بی پایان نیست و در واقع در باره مساله مسئول شناخته شدن اسد در باره رخدادهای این کشور، بسیار محدود است.
بحران سوریه که از مارس 2011 با توطئه گروه های تروریستی مورد حمایت غرب برای سرنگون کردن دولت سوریه آغاز شد، تاکنون بیش از 280 هزار قربانی گرفته و میلیون ها نفر دیگر را آواره کرده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید