Performancing Metrics

ارزان ترین ماه های سال برای سفر به ایتالیا | اتاق خبر
کد خبر: 352289
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 10:06
مدیریت هزینه‌ها در سفر به شما کمک می‌کند با بودجه‌‌ای کمتر به شهرها و کشورهایی که آرزو دارید سفر کنید. ایتالیا یکی از جذاب‌ترین کشورها برای گردشگران است که آثار تاریخی و فرهنگی و سواحل زیبای زیادی دارد.

اتاق خبر: ایتالیا از شمال تا جنوب پر از مقاصد گردشگری شگفت‌انگیز است و اگر جزایر زیبای آن را هم در نظر بگیریم، چند تا از جذاب‌ترین گنجینه‌های هنری و فرهنگی دنیا در این کشور قرار دارد.

اگر قصد دارید به ایتالیا سفر کنید و محدودیت خاصی برای انتخاب زمان سفر خود ندارید، بهتر است زمان‌هایی از سال را انتخاب کنید که گردشگران کم‌تری در ایتالیا حضور دارند.

sunset-italy

غروب آفتاب در کاستالاماره دی استابیا؛ ناپل

ارزان‌ترین وقت سال برای سفر به ایتالیا چه زمانی است؟

هنگامی که فصل گردشگری نباشد شما فرصت‌ بهتری دارید تا به خاطر وجود گردشگران کم‌تر از حضورتان در تمام شهرها کاملا لذت ببرید و از آنجایی که بیشتر افرادی کنار شما، بومیان شهرهای ایتالیا هستند، سبک زندگی واقعی ایتالیایی را درک خواهید کرد. همچنین سفر در چنین زمانی به شما کمک می‌کند پول کمتری در سفر خرج کنید.

در واقع بین ماه‌های آوریل تا اواخر ماه ژوئن و در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، خلوت‌ترین زمان‌های سال در ایتالیا هستند. از آنجایی که این ماه‌ها در تابستان گرم و زمستان سرد ایتالیا قرار ندارند، هوای بسیار دل‌نشینی را هم تجربه خواهید کرد.

saint-mark-square

میدان سن مارکو شهر ونیز

آب و هوای ایتالیا و دمای هوا در ماه‌های مختلف

ایتالیا آب و هوایی معتدل دارد. فقط در چند ناحیه‌ی خاص است که دمای هوا در برخی روزهای تابستانی به بالای ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد یا به زیر ۱۰- سانتی‌گراد در زمستان می‌رسد. تکلیف آب و هوا در فصول مختلف سال کاملا مشخص است، زمستان‌ سرد است، بهار بارانی است، اما روزهای آفتابی زیادی هم در این فصل وجود دارد، تابستان‌ گرم و خشک است و گاهی هم طوفانی، پاییز هوایی ملایم با روزهایی بارانی دارد، اما هیچ‌ وقت سرد نمی‌شود.

دریای مدیترانه‌ای که ایتالیا را احاطه کرده است، روی آب و هوای این کشور تاثیر گذاشته و آن را به خصوص در نواحی ساحلی معتدل کرده است. در نواحی ساحلی زمستان‌ها هم کم‌تر سرد هستند و تابستان‌هایی معتدل‌تر دارند.

ایتالیا را می‌توان بر اساس مختصات جغرافیایی که در آن قرار دارد به سه ناحیه ی مختلف آب و هوایی تقسیم کرد.

civadale

چیویداله دل فریولی

آب  و هوای بخش شمالی

ناحیه‌ی شمالی کم‌تر تحت تأثیر دریا‌های ایتالیا است و در زمستان آب و هوایی سرد دارد و حتی در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه بارش‌های سنگین برف اتفاق می‌افتد. تابستان‌های این منطقه از ایتالیا هم بسیار گرم و مرطوب است.

آب و هوای بخش مرکزی

بخش مرکزی ایتالیا به نواحی میان شهرهای بولونیا (Bologna) و رم قرار دارد و تفاوت دمای آن در فصول سرد و گرم سال چندان زیاد نیست، اگرچه ممکن است در این مناطق هم گاهی زمستان‌های سرد و برفی یا تابستا‌ن‌های فوق‌العاده گرم را تجربه کنید.

colosseum

کولوسئوم - رم

آب و هوای نواحی جنوبی و جزایر اصلی (سیسیلی و ساردینیا)

آب و هوا در جنوب و جزایر اصلی ایتالیا گرم و خشک است و میزان بارندگی در این مناطق بسیار کم است و در زمان‌هایی از سال خشکسالی اتفاق می‌افتد. در ناحیه‌ی جنوبی زمستان‌ها هیچوقت سرد نیستند و دمای هوای پاییز و بهار تقریبا نزدیک به دمای هوای فصل تابستان در نواحی شمالی و مرکزی است.

آب و هوای کوه‌های آلپ و آپنینی

نواحی کوهستانی را باید یک استثنا در آب و هوای ایتالیا دانست. هوای این مناطق به دلیل ارتفاعی که در آن قرار دارند، سردتر از نواحی دیگر ایتالیا است.

کوهستان های آلپ و آپنینی مکان‌های مناسبی برای اسکی در زمستان و گشت و گذار و کوهنوردی در ماه‌های تابستان هستند.

 

بهترین ماه‌های سال برای بازدید از شهرهای مختلف ایتالیا

آوریل، مه و ژوئن بهترین ماه‌های سال برای رفتن به ایتالیا هستند، زیرا آب و هوا تقریبا در همه جای ایتالیا معتدل است و مزارع و باغ‌های پر شکوفه صحنه‌های بسیار زیبایی به مناظر دیدنی ایتالیا می‌بخشند.

سپتامبر و اکتبر بهترین ماه‌های سال برای لذت بردن از دمای هوای خوب و هزینه‌های سفر پایین هستند.

اگر به خرید علاقه دارید، پس بهترین زمان برای شما زمانی است که همه‌ی فروشگاه‌ها در حراج هستند. شاید عجیب به نظر برسد، اما حراج فروشگاه‌ها در ایتالیا به شدت توسط دولت کنترل می‌شود و هر سال تقویم ویژه‌ی حراج در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد. معمولا فقط فروشگاه‌ها می‌توانند در پایان هر فصل حراج داشته باشند.

milan-cathedral

کلیسای جامع میلان

میلان

میلان شهر تجارت و مد است و موزه ها و جاذبه‌های تاریخی زیادی هم دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر ماه‌های مه، ژوئن، سپتامبر و اکتبر هستند.

ونیز

بهترین زمان برای لذت بردن از حضور در ونیز اواخر ماه مارس تا اواخر ماه مه و همچنین ماه‌های سپتامبر و اکتبر است. در طول فصل کارناوال‌ها که معمولا در ماه فوریه است، ونیز به تبدیل به صحنه‌ی نمایش لباس‌های مبدل آماتور و حرفه‌ای می‌شود. دیدن چنین کارناوال‌هایی بسیار لذت بخش است، اما سفر در این زمان از سال چندان ارزان نخواهد بود. هنگام جزر و مد در طول ماه‌های زمستانی، به خصوص در نوامبر و دسامبر ممکن است در ونیز سیل جاری شود.

venice

ونیز - ایتالیا

فلورانس

پاییز، بارانی‌ترین فصل فلورانس است و باران‌های سهمگین و طوفانی این فصل ممکن است برای چند روز پیاپی طول بکشند. تابستان‌های این شهر بسیار گرم هستند و احتمال طوفان رعد و برقی در این فصل زیاد است. بهار و آغاز پاییز معمولا بهترین زمان‌ها برای سفر به فلورانس هستند.

رم

بهترین زمان برای رفتن به رم فصل بهار، از ماه آوریل تا ژوئن و همچنین سپتامبر است. در این زمان از سال آسمان رم هنوز آبی و هوا همچنان گرم است.

ناپل

آوریل تا اکتبر بهترین زمان برای رفتن به ناپل، ناحیه‌ی کامپانیا (Campania) و جزایر اطراف آن است. بهترین ماه‌ها برای سوار شدن به کشتی و دیدن جزایری مانند کاپری هم ماه‌های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر هستند.

ساردینیا

ماه‌های آوریل تا ژوئن زمان مناسبی برای رفتن به ساردینیا هستند. در آوریل تمام جزیره با گل‌های رنگارنگ پوشیده می‌شود و می‌توان انواع و اقسام گل‌های رنگارنگ را در این جزیره دید. بهار در ساردینیا فستیوال رنگ‌ها است. ساردینیا سواحل معروفی دارد که بین ماه‌های مه تا اکتبر می‌توان روی این سواحل به راحتی حمام آفتاب گرفت. فصل اوج حضور گردشگران در این جزیره بین‌ ماه‌های جولای تا آگوست است اما ماه‌های سپتامبر و اکتبر زمان مناسبی برای رفتن به ساحل هستند.

سیسیلی

سیسیلی در تمام طول سال آب و هوایی معتدل و آفتابی دارد. اما بهترین زمان برای رفتن به آنجا ماه‌های آوریل، مه، ژوئن و سپتامبر هستند.

گران‌ترین زمان برای رفتن به ایتالیا

مانند تمام بازارهای دیگر، صنعت گردشگری هم هیچ استثنایی برای قاعده‌ی اصلی ندارد: هر چه تقاضا بالاتر باشد، قیمت هم بیشتر است. در واقع، گران‌ترین زمان‌ها برای رفتن به ایتالیا همان زمان‌های تعطیلات اصلی و دوره‌های معمول برای سفر هستند.

برخی تعطیلات باعث افزایش قیمت در تمام کشور می‌شوند، اما برخی تعطیلات و مناسبت‌ها ممکن است فقط قیمت‌ها در یک شهر خاص را تحت تاثیر قرار بدهند.

هرگز در زمان فراگوستو (Ferragosto) به ایتالیا سفر نکنید

ایتالیایی‌ها معمولا در آگوست و هفته‌های نزدیک به نیمه‌ی این ماه سفر می‌کنند. فراگوستو یکی از تعطیلات مخصوص ایتالیایی‌ها است که در روز ۱۵ آگوست است. این روز در ایتالیا روز آتش‌بازی، کارناوال و نمایش‌های هوایی است.

اگر قصد دارید در این دوره به ایتالیا بروید بهتر است بدانید که تقریبا تمام شهرهای ایتالیا به شهر ارواح تبدیل می‌شوند و همه‌ی مغازه‌ها تعطیل هستند، ساکنان شهرها به سمت دریا می‌روند یا به شهرهای دیگر سفر می‌کنند و تقریبا هیچ کسی جز گردشگران در شهرها نیستند. از آنجایی که آگوست شلوغ‌ترین زمان گردشگری ایتالیایی‌ها است، سفر به این کشور در این زمان از سال گران‌ترین زمان خواهد بود.

concordia-italy

معبد کنکوردیا - سیسیلی

از برنامه‌های سفر معمول گردشگران استفاده نکنید

  • بهترین راه برای ذخیره‌ی پول در هنگام سفر، خرج کردن پول در جایی است که در برنامه‌ی سفر همه‌ی گردشگران وجود ندارد.
  • یک هتل در مناطقی که کمتر گردشگران به آنجا می‌روند انتخاب کنید و به رستوران‌ها و مغازه‌هایی بروید که افراد محلی از آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • فریب مغازه‌های پر زرق و برقی را که برای گردشگران طراحی شده‌ نخورید. شما می‌توانید با رفتن به مغازه‌های دیگر علاوه بر خرید اجناس با کیفیت‌تر در هزینه‌های خود هم صرفه‌جویی کنید.
  • آدرس و مسیرها را از مسئول هتل یا مردمی که در خیابان هستند بپرسید. اکثر ایتالیایی‌ها از اینکه بتوانند به شما کمک کنند خوشحال می‌شوند.

نتیجه‌گیری

در سفر به ایتالیا می‌توانید با توجه به موارد زیر در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید:

  • مسافرت در زمانی که فصل داغ گردشگری نیست؛
  • خریدن بلیت هواپیما حداقل ۲ یا ۳ ماه پیش از سفر؛
  • توجه به تعطیلات رسمی و بزرگ و همچنین فستیوال‌ها؛
  • خوردن و خرید کردن در مکان‌هایی که نزدیک به جاذبه‌های توریستی نباشند.
  • منبع: کجارو
نظرات
ADS
ADS
پربازدید