Performancing Metrics

رونمایی از مرد امنیتی پشت ‌پرده | اتاق خبر
کد خبر: 353024
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 17:45
شرق:
روزنامه شرق در شماره دوشنبه 31 خرداد میزگرد بازخوانی واقعه 30 خرداد 1360 هجری خورشیدی را پوشش داد. در این میزگرد خسرو تهرانی معاون اطلاعاتی نخست‌وزیر در دوره شهید رجایی و شهید باهنر و مشاور امنیتی رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات درباره عوامل بمب‌گذاری نخست‌وزی

اتاق خبر - این روزنامه با اشاره به عنوان خانه‌تکانی در وزارت خارجه، در تشریح تیتر یک آورد: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در حکمی چند جابه‌جایی در وزارتخانه متبوع خود انجام داد. او حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی خود که اتفاقا در دوران دولت‌های نهم و دهم نیز در همین وزارتخانه سمت‌های مدیریت کل خلیج‌فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه (1389)، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بحرین (1386 تا 1389) و ریاست ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه (1385 تا 1386) را برعهده‌ داشت، از معاونت کنار گذاشت. او اکنون مشاور ظریف شده و حسین جابری‌انصاری که تا دیروز سخنگوی وزارت خارجه بود، جای او را گرفته‌ است. براساس حکمی که دیروز ظریف صادر کرد؛ از این پس بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای این وزارتخانه خواهد بود. قاسمی پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند، ایتالیا و اسپانیا و رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره اول مشترک‌المنافع، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه و معاون پژوهش‌های بین‌المللی مرکز تحقیقات استراتژیک بوده است. جابه‌جایی‌ها در وزارت خارجه به مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی نیز رسید و براساس حکم وزیر خارجه، سیدمحمدکاظم سجادپور، ریاست این مرکز را برعهده گرفت.
محمد محبیان: پدرم هرگز به احمدی‌نژاد نامه ننوشت، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: صبح روز گذشته در حالی مراسم ختم حبیب محبیان، خواننده پاپ، در مسجدجامع شهرک قدس تهران برگزار شد که ساعتی بعد، خبرگزاری فارس به خاطر آنچه «شبهات و ابهامات ایجادشده پیرامون بازگشت این نوازنده و خواننده ایرانی به کشور» نامید، متن نامه منتشرنشده او را خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور دولت دهم، منتشر کرد. اما ذوق‌زدگی یاران احمدی‌نژاد از کشف سندی متقن دال بر نامه‌نگاری حبیب و محمود احمدی‌نژاد در حالی اتفاق افتاد که یک هفته قبل محمد محبیان، فرزند حبیب، در گفت‌وگو با یکی از تلویزیون‌های ماهواره‌ای خارج از کشور گفته بود: «پدرش هرگز به احمدی‌نژاد نامه ننوشته است». به‌هرحال اگر این نامه واقعی هم باشد، ‌انتشار آن در روزهای پس از مرگ حبیب محبیان، واکنش گسترده کاربران شبکه‌های مجازی را در پی داشته است.
این روزنامه با انتخاب عنوان کنسرت شرعی مشکل ندارد، می نویسد: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، دیروز در نشست خبری با بیان اینکه ما مجاز نیستیم دست روی دست بگذاریم تا فحشا، منکر و ابتذال در جامعه رواج پیدا کند، گفت: «از جمله اولویت‌های دستگاه قضا در سال گذشته و سال جاری حساسیت نسبت به اموری است که سلامت جامعه را خدشه‌دار می‌کند، چنانچه سایر دستگاه‌ها با هماهنگی قوه قضائیه در این زمینه به وظایف خود عمل کنند، ما شاهد نتایج مطلوب‌تری خواهیم بود؛ اما اگر آنها در این زمینه ورود پیدا نکنند مدعی‌العموم موظف است از اموری که اشاعه فحشا می‌کند جلوگیری به عمل آورده و ما در اجرای این امر از شماتت دروغ‌گویان مدافع حقوق بشر هراس نداریم». سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: «ما با صدای بلند می‌گوییم اگر چنانچه کنسرتی با رعایت قوانین شرعی انجام شد، ما مشکلی نداریم، اما اگر خلاف قانون و عفت عمومی یا امنیت و نظم عمومی در پوشش کنسرت انجام شود و گزارش رسمی آن نیز آمده باشد و کسی متعهد به جلوگیری نشود تأکید می‌کنیم چنین چیزی انجام نشود».
روزنامه شرق با درج عنوان توافق مسکو و واشنگتن بر سر سوریه، نوشت: روز گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مقامات این کشور و آمریکا در زمینه ضرورت هماهنگی‌های بیشتر در مورد عملیات نظامی در سوریه به توافق رسیده‌اند. به گفته روسیه، این توافق در جریان مذاکراتی بین مقامات نظامی دو کشور صورت گرفته است. آن‌طور که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، مسکو از واشنگتن خواسته است که برای جلوگیری از برخی حوادث با روسیه همکاری کند و نقشه مشترکی از مواضع نیروهای درحال‌مبارزه فراهم کند. این اظهارات در حالی بیان شده که آمریکا تا لحظه تنظیم گزارش، هیچ اظهارنظری نکرده بود. سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که این تبادل‌نظر با هدف هماهنگی دو طرف در مبارزه با سازمان‌های تروریستی در سوریه و به‌منظور جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای در جریان عملیات نظامی صورت گرفته است.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «کدام چمران»، «میراث دولت احمدی‌نژاد برای شستا»، «مهندسی اصولگرایانه»، «خرازی: دست‌کاری شاخص بورس با یک «تلفن»» و «قتل دختر جوان توسط پدرش در خیابان» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «نوک کوه یخ» نوشته کامبیز نوروزی حقوق دان را به چاپ رساند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید