Performancing Metrics

نقطه آغاز مبارزه با فساد | اتاق خبر
کد خبر: 355599
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 16:38
«در روز بزرگداشت «قوه قضائیه»، سران سه قوه دغدغه‌های خود را درخصوص مبارزه با فساد بیان کردند. این اظهارات از عزم مشترک سه قوه در «همکاری برای رانت‌زدایی از اقتصاد» حکایت داشت.» این مطلب بخشی از خبر نخست روزنامه دنیای اقتصاد در شماره چهارشنبه 9 تیر را به خ

اتاق خبر - این روزنامه با درج عنوان تغییر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند. در بخشی از متن حکم فرمانده معظم کل قوا آمده است: با توجه به انتقال سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی به جایگاه مشاورت عالی فرماندهی کل نیروهای مسلح و نظر به خدمات شایسته و تجارب ارزنده جناب‌عالی در دوران دفاع مقدس و پس از آن به‌ویژه در مسوولیت‌های ستاد کل و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، شما را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌کنم.
روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان سه رمز عبوراز سفته‌بازی، آورد: در ادامه رونق تابستانی بورس تهران، روز گذشته نیز شاخص سهام رشد 447 واحدی را تجربه کرد. رصد ته‌مایه هیجان در معاملات، نگرانی از ناپایداری این رونق را ایجاد کرده است. تکرار این روند پس از فروکش هیجانات مربوط به رفع تحریم‌ها بر وجود برخی مشکلات ساختاری در بازار سهام کشورمان حکایت دارد. محدودیت دامنه نوسان، پایین بودن سهام شناور شرکت‌ها و الزام بی‌مورد برای حفظ شاخص کل، مهم‌ترین عوامل زیرساختی تشدید فضای سفته‌بازی هستند؛ بنابراین به‌منظور حفظ پایداری رونق بازار سهام باید به سرعت از این موانع عبور کرد.
نرخ سود وام 18 درصد شد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات در قالب عقود مشارکتی و غیرمشارکتی را همسان کرد. براساس این تصمیم نرخ سود هر دو نوع تسهیلات 18 درصد تعیین شد. بدین ترتیب نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی (مبادله‌ای) 2 درصد کاهش یافت و سقف نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی 3 درصد تنزل کرد. همچنین این شورا نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری را معادل 15 درصد و برای سایر تسهیلات معادل 18 درصد تعیین کرد. این مصوبه از 16 تیرماه اجرایی خواهد شد. شورا سقف نرخ سود سپرده را نیز 15 درصد تصویب کرد.
روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان 4 تهدید خفته در پایتخت، نوشت: تهران با چهار «تهدید خفته» ناشی از «مخاطرات طبیعی بالقوه و توسعه ناموزون شهر» دست به گریبان است که هر یک از آنها به تنهایی می‌تواند حادثه‌ای در مقیاس وسیع‌تر از واقعه شهران را برای این کلان‌شهر رقم بزند. مطالعات سازمان زمین‌شناسی کشور درباره سطح آسیب‌پذیری تهران در برابر حوادث غیرمترقبه، تهدیداتی به مراتب بزرگ‌تر از زمین‌لرزه را شناسایی کرده که شامل «فرونشست زمین»، «زمین لغزش» و «سیلاب» می‌شود. این مطالعه که بخش‌هایی از آن بر پایه گزارش سال 2014 شرکت «سوئیس ری» - مشهورترین شرکت بیمه‌ای جهان که بخشی از بازار کار خود را به بیمه حوادث طبیعی شهرها اختصاص می‌دهد- انجام شده است، تهران را یکی از خطرپذیرترین شهرهای جهان و هم‌رتبه لس‌آنجلس معرفی می‌کند.
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «سنگ بنای اصلاحات» را به قلم احمد دوست‌حسینی منتشر کرد و یادداشتی را با عنوان «نگاهی به ابعاد حقوقی برگزیت» به قلم حمید قنبری به چاپ رساند.
ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید