Performancing Metrics

چشم پوشی از اعمال جبهه النصره غیرقابل قبول است | اتاق خبر
کد خبر: 353727
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 12:06
لاوروف در گفت و گو با کری مطرح کرد:
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود، واشنگتن را از چشم پوشی نسبت به اقدام ها و اعمال گروه جبهه النصره و معارضان مسلح در قالب همکاری با این گروه تروریستی برحذر داشت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود که به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت، در باره مسائل سوریه، وضع رعایت آتش بس و مبارزه با گروه های تروریستی ضد سوری رایزنی کرد.
وزیر خارجه روسیه در این گفت وگو، چشم پوشی واشنگتن در برابر اعمال تروریستی جبهه النصره را که همپیمان گروه های به اصطلاح معارض سوری میانه رو مورد حمایت آمریکا است، غیرقابل قبول خواند.
لاوروف همچنین بر ضرورت مبارزه با همه گروه های تروریستی و مقابله با حملات میدانی تروریست ها تاکید کرد.
در این مذاکرات ضمن بررسی دورنمای از سرگیری گفت وگوهای سوریه در ژنو، لاوروف بر لزوم خودداری برخی گروه های معارض سوری از طرح پیش شرط در مذاکرات تاکید کرد و آن را ناقض تصمیم ها و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل خواند.
آخرین رایزنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا هفته گذشته انجام گرفت که دو طرف نتیجه مذاکرات قبلی خود را در باره اوضاع سوریه بویژه روند هماهنگی های دو کشور در مبارزه با تروریست ها ادامه دادند.
وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی قبلی تلفنی با همتای آمریکایی خود، خواستار عملی شدن وعده واشنگتن مبنی بر جداسازی گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا از جبهه النصره و ادامه مبارزه با این گروه و دیگر گروه های تروریستی شد که شامل آتش بس سوریه نمی شوند.
وی افزود: آمریکا با وجود گذشت بیش از سه ماه از زمان آتش بس در سوریه، وعده خود را برای جداسازی معارضان از گروه های تروریستی ثبت شده در فهرست شورای امنیت عملی نکرده و در این مورد هیچ اقدامی انجام نداده است.
آتش بس سوریه از اسفند ماه گذشته با فشار روسیه و پذیرش آمریکا به درگیری های گسترده پایان داد و با پذیرش آن توسط 140 گروه، آرامش نسبی در این کشور برقرار شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید