Performancing Metrics

نمونه ای از امید و خودباوری مبتنی بر دانش ایرانی در البرز | اتاق خبر
کد خبر: 354021
تاریخ انتشار: 3 تیر 1395 - 20:21
بزرگترین پالایشگاه غلات کشور و خاورمیانه در ساوجبلاغ یکی از نمونه های موفق در تحقق اقتصاد مقاومتی است که با همت متخصصان ایرانی در ساوجبلاغ در حال احداث است و فرآیند تولید آزمایشی در یکی از سایت های فروکتوز آن برای نخستین بار در کشور آغاز شده است.

اتاق خبر:فرایند تولید آزمایشی یکی از سایت های فروکتوز برای نخستین بار درکشور در پالایشگاه غلات زر روز چهارشنبه با حضور معاون استاندار البرز، فرماندار ساوجبلاغ و نماینده ساوجبلاغ در این شهرستان کلید خورد.
عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع فرآوری غلات خاورمیانه که به بندر خشک البرز شهرت دارد، از سال 1390 با همت و سرمایه گذاری گروه صنعتی، پژوهشی زر آغاز شده است.
با راه‌اندازی این بخش از پالایشگاه بزرگ فرآوری غلات، قندمایع (فروکتوز) تولید و در اختیار صنایع غذایی کشور قرار می‌گیرد.
استان البرز اکنون در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارد و آغاز به کار این پالایشگاه نمونه ای موفق از تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و استان می تواند در آینده‌ای نه چندان دور، به واسطه استقرار صنایعی نظیر پالایشگاه غلات از نظر اقتصادی و اوضاع معیشتی تغییرات قابل توجهی را تجربه کند و به عنوان الگو و نمونه ای جهت دیگر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد.
پروژه نخستین پالایشگاه غلات کشور با خوراک پایه انواع غلات قادر است مواد اولیه و فرآوری شده طیف وسیعی از صنایع زیردستی را تأمین کرده و بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را بدون وابستگی به خارج فراهم کرده و ارزش افزوده فراوانی را برای کشور به ارمغان بیاورد.
مرتضی سلطانی رئیس هیات مدیره این پروژه گفت: دسترسی به خطوط ریلی سراسری کشور این مزیت را برای ما فرآهم آورده تا با کنترل هزینه‌های حمل و نقل، قدرت رقابت با قیمت‌های جهانی را پیدا کنیم و نه تنها در بازار و صنعت کشورمان، بلکه در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.
وی فعالیت این مجموعه را مصداق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در شرایط سخت تحریم که دنیا روابط اقتصادی خود را با ما قطع کرده بود، نهال امید در گروه صنعتی و پژوهشی زر نخشکید و امروز پروژه ای که بیش از 90 درصد آن به اتمام رسیده، حاصل همان امید و خودباوری است.
سلطانی گفت: در کنار کار تولید، ما خود را از تکالیفی که در مقابل محیط زیست داریم مبرا ندانستیم و در محل پالایشگاه قبل از شروع فعالیت مجموعه، تصفیه‌ فاضلاب مدرن و پیشرفته‌ای طرح ریزی و احداث شده است.
عبادالله کامکار معاون استاندار البرز در آئین گشایش این خط تولید از حمایت جدی استانداری از واحدهای صنعتی در سال اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ما در خدمت صنعتگر هستیم و تلاش می کنیم تمام مشکلات را از سر راه صنعت بر داریم تا شاهد شکوفای آن باشیم.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز با ابراز رضایت از به نتیجه رسیدن یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور که از صنایع دانش بنیان است، گفت: این کارخانه بزرگ در شرایط تحریم با توان دانشمندان و جوانان ایرانی راه اندازی شده است.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: شرکت زرنام نمونه عینی اقتصاد مقاومتی است که با تکمیل کامل آن اشتغال استان البرز تامین می کند.
نماینده مردم ساوجبلاغ نیز فرایند تولید کارخانه را صادرات محور بیان کرد و گفت: این تفکر در بدو راه اندازی این بود که یک کارخانه سود اقتصادی بالا را از طریق صادرات کسب می کند و داخل کشور دنبال سود نباشد.
محمود بهمنی افزود: با تولید فروکتوز می توان شکوفایی اقتصاد را در دوبخش مهم کشاورزی و صنعت و حمل و نقل مشاهده کرد.
مدیر اجرایی مجموعه بزرگ زرنام از تولید بیش از 230 قلم کالا در این بخش در آینده خبر داد و گفت از هم اکنون ما قرداد فروش شکر مایع خود را با بسیاری از صاحبان صنعت که نیاز به شیرین کننده ها داریم بسته ایم.
محسن امینی از مجموعه پالایشگاه غلات زر به عنوان یک مجموعه صادرات محور نام برد که با راه آهن جمهوری اسلامی و خط اختصاصی این کارخانه امکان ورود و خروج کالا با هزینه های کمتر امکانسنجی و در حال حاضر بعنوان بندر خشک فعال است .
وی گفت در مجموعه فروکتئوز بیش بینی می شود برای سه هزار نفر ایجاد اشتغال شود و در آینده با تکمیل مجموعه 100 هکتاری زر نام اشتغال آن به 23 هزار نفر خواهد رسید.

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید