Performancing Metrics

سرمایه گذاری ۸ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرخلیج فارس | اتاق خبر
کد خبر: 355238
تاریخ انتشار: 8 تیر 1395 - 19:14
ظرفیت مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی در بندر نفتی خلیج فارس با سرمایه گذاری بخش خصوصی از ۳۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

اتاق خبر: محمد سعید نژاد در بازدید از طرح های عمرانی در دست اجرای بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های بانکی هم اکنون ساخت مخازن نگهداری، سیستم انتقال لوله، آتش نشانی و اسکله های پهلوگیری در این بندر در حال اجراست.

وی افزود: تاکنون، ۲۷ شرکت بخش خصوصی در بندرخلیج فارس هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند. به گفته این مقام مسئول، نفت کوره، بنزین، روغن های پایه و قیر از جمله فرآورده هایی است که از ۱۰ پست اسکله این بندر صادرات و ترانزیت می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بندر نفتی علاوه بر تخلیه و بارگیری فرآورده نفتی، سوخت رسانی به کشتی های عبوری در تنگه هرمز افزایش می یابد، گفت: تبدیل شدن بندر نفتی خلیج فارس به هاب انرژی و سوخت در خلیج فارس از سیاست های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی است. قرار است از این پس به جای کشتی های ۷ هزار تنی، کشتی های ۵۰ هزار تنی در این بندر تردد کنند.

منبه:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید