Performancing Metrics

راه‌اندازی واحد جدید نیروگاهی | اتاق خبر
کد خبر: 355311
تاریخ انتشار: 8 تیر 1395 - 23:26
با بهره برداری از یک واحد جدید نیروگاهی، ظرفیت تولید برق ایران افزایش یافت.

اتاق خبر: همزمان با ورود به فصل تابستان و احتمال جهش مصرف برق ایران در هفته‌های پیش روی، یک واحد جدید نیروگاهی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

بر این اساس واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان با ظرفیت ۱۶۶ مگاوات، وارد مدار شبکه سراسری برق كشور شد تا شکاف سه هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق در روزهای پیک مصرف تابستانی کمتر شود.

براساس برنامه‌ريزي زمان بندی تعریف شده پیش بینی می‌شود واحد بخار این نیروگاه سیکل ترکیبی هم با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تا سال آينده وارد مدار برق كشور شود که در این صورت ظرفیت کل این نیروگاه به ۴۹۲ مگاوات افزایش می‌یابد.

این نیروگاه در راستاي توسعه توليد برق در جنوب كشور در قالب طرح‌هاي BOO و با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۹۰ میلیون یورویی توسط متخصصان داخلی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است.

در شرایط فعلی راندمان این نیروگاه حدود ۵/۴۹ درصد است و سوخت اصلي واحدها گاز طبیعی و سوخت دوم گازوئيل پيش بيني شده ضمن آنکه ظرفيت پست نيروگاه ۴۰۰ کیلوولت بودهو یک مخزن ذخيره سوخت مایع به ظرفيت ۳۳ هزار مترمكعب در محل نيروگاه احداث شده است.

از سوی دیگر تفاهم ‌نامه‌‌های ساخت چند نیروگاه تجدیدپذیر در استان سمنان با مجموع ۶۷۵ مگاوات ظرفیت تولید برق با سرمایه گذاران غیر دولتی توسط شرکت برق منطقه‌ای سمنان امضا شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید