Performancing Metrics

بدهی ۵۵ میلیارد ریالی صادرات سیب‌زمینی اردبیل پرداخت می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 355453
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 07:34
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت بدهی ۵۵ میلیارد ریالی صادرات سیب‌زمینی از مهرماه امسال خبر داد.

اتاق خبر: عدیل سروی ، سال گذشته با وجود تمامی مشکلات صادرات سیب‌زمینی به چند کشور انجام شد.

وی با تأکید به اینکه برنامه صادرات سال جاری هنوز به تصویب نرسیده است، اضافه کرد: در مجموع ۵۵ میلیارد ریال به صادرکنندگان بدهی داریم که بدهی شش‌ماهه اول پرداخت شده و مابقی نیز از مهرماه با اولویت‌بندی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از جمله ضرورت‌های ساماندهی سیب‌زمینی را توسعه انبارهای نگه‌داری دانست و تأکید کرد: به همین منظور برای ایجاد انبار ۱۲۰ هزار تن مجوز صادر شده است.

سروی افزود: به منظور حمایت از بخش خصوصی بر اساس توافقی که در گفتگوی بخش خصوصی و دولت انجام شد قرار است منابع مالی رفع موانع تولید برای پروژه های با ۵۰ درصد پیشرفت به بالا نیز اختصاص یابد.

وی اقدام دیگر را توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و تأکید کرد: میزان تولید سیب‌زمینی در مقایسه با مصرف داخلی قابل توجه است و صرفاً صادرات سیب‌زمینی پاسخگو نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان به فرآوری سیب‌زمینی و ایجاد ارزش‌افزوده برای این محصول اقدام کرد و از آن جمله راه‌اندازی کارخانه تولید سیب‌زمینی نیمه سرخ‌شده منجمد در دستور کار است.

سروی با تأکید به اینکه این کارخانه در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: علاوه بر این طی دو سال گذشته برای اولین بار کشت پاییزه سیب‌زمینی به صورت آزمایشی اجرا شده و توانسته با خروجی مثبت همراه شود.

وی مزایای کشت پاییزه را کاهش و نوبت از آب دهی عنوان و اضافه کرد: علاوه بر این برداشت پاییزه پنج روز بیشتر انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با یادآوری پرداخت تسهیلات  ۶۰۰ میلیارد ریالی برای مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌های ۹۳ و ۹۴ متذکر شد: در سال جاری نیز تسهیلات محدودیت ندارد و سیب‌زمینی‌کاران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

به گفته سروی کشت سیب‌زمینی به صورت هدفمند کاهش یافته است و در واقع تولید کیفی و ایجاد ارزش‌افزوده با صنایع تبدیلی و تکمیلی دنبال می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید