Performancing Metrics

مسیر آشتی با خدا تصمیم بندگی کردن است | اتاق خبر
کد خبر: 355591
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 16:16
آیت الله سید احمد خاتمی :
عضو مجلس خبرگان رهبری ؛ لیالی قدر را فرصتی ویژه برای آشتی کردن با خدا دانست و افزود : مسیر آشتی با خدا تصمیم بندگی کردن است.

اتاق خبر - آیت الله سید احمد خاتمی بامداد چهارشنبه مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب از لیالی پر فیض قدردر جمع مردم خدا جوی کیش اظهار داشت : ماه رمضان فرصت آشتی کردن با خدا را فراهم ساخته است .
وی گفت : شب قدر شب رقم خوردن سرنوشت انسان است و بر اساس پاسخ قرآن این سرنوشت اختیاری است .
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت : در جهان هستی هر چه هست جبر و تنها در مورد انسان و اجنه متفاوت است ، انسان موجودی مختار است .
آیت الله سید احمد خاتمی اضافه کرد : ما به اختیار خود سرنوشت را رقم می زنیم و برای اینکه درست آن را رقم بزنیم در شبهای قدر به ما نسخه داده شده است ، در دعای جوشن کبیر هزاران بار در خانه خدا را می زنیم و خدا را به قران و اهل بیت (ع) قسم می دهیم و این یعنی اختیار .
وی افزود : این تصمیم بندگی کردن و لبیک گفتن به فراخوان خداوند است ، تصمیم بندگی کردن و توبه باید جدی باشد .
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه صفا در عشق داشتن به خداست ،اظهار داشت : کسی که پشتوانه اش خدا ست احساس تنهایی و بن بست نمی کند .
آیت الله سید احمد خاتمی گفت: زمانی دعای انسان مستجاب می شود که به جز در خانه خدا بر در دیگری متوسل نشود ، یکی از گرفتارهای بشر این است که ادعونی نیست ، باید تنها خدا را باور کنیم که گرفتاری های ما بدست او حل می شود.
وی با تاکید بر اینکه هرچیزی به دست خداوند مقدر می شود تصریح کرد : مسیر آشتی با خدا تصمیم بندگی کردن است .
به گزارش ایرنا ، امام جمعه موقت تهران اظهار داشت : تمام درهای رحمت الهی در این شب باز است بنا براین باید خود را برای توبه کردن آماده کنیم .
قرائت دعای جوشن کبیر ، مداحی توسط ارادتمندان به اهل بیت (ع) ، روضه خوانی و سینه زنی ، اجرای تواشیح توسط گروه تسنیم جزیره کیش ، قرائت دعای توسل و قرآن به سرگرفتن از بخش های دیگر مراسم سومین شب از لیالی قدر بود.
مراسم سومین شب از لیالی قدر از ساعت 22:30 سه شنبه شب تا 3 بامداد چهارشنبه با حضور امام جمعه کیش ، جمعی از مسئولان و مردم ولایتمدار جزیره کیش در مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار شد .
تمامی مساجد و حسینیه های جزیره کیش نیز در این شب میزبان دوستداران و سوگواران شهادت مولای متقیان علی (ع) بود.
شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، از لیالی پرفیض و برکت قدر به شمار می رود و در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه ویژه ای است که در این شب ها مومنان به قرائت ادعیه، اقامه نماز و شب زنده داری مشغول می شوند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید