Performancing Metrics

آغازبرداشت گندم در آذربایجان غربی | اتاق خبر
کد خبر: 356521
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 09:49
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گندم همزمان با آغاز فصل برداشت از سطح مزارع استان آغاز شد.

اتاق خبر: اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه امسال ۳۵۸هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفته بود افزود: برداشت گندم از مزارع استان شروع شده و پیش بینی می شود در استان بیش از ۷۰۰ هزار تن محصول برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از ۱۵ درصد افزایش برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد کمباین های فعال در امر برداشت گندم استان تعداد ۹۶۵ دستگاه است که شامل ۸۴۵ دستگاه کمباین بومی و ۱۲۰ دستگاه مهاجر هستند ادامه داد: همچنین تعداد دروگرهای فعال در این راستا نیز سه هزار و ۷۵۰ دستگاه است که در امر برداشت محصول توسط زارعین استان به کارگیری خواهند شد.

کریم زاده عمده شهرستانهای تولید کننده محصول گندم در استان را به ترتیب ارومیه، بوکان، میاندوآب، پیرانشهر، مهاباد و شاهین دژ و نقده عنوان کرد و اظهارداشت: پیش بینی خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان هم حدود ۶۰۰ هزار تن برآورد می شود که نسبت به سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد امسال مجری خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی است که در استان ما علاوه بر شرکت مذکور سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر کار خرید تضمین گندم را به عهده خواهد داشت.

کریم زاده افزود: تعداد مراکز خرید گندم در استان به تعداد ۱۳۳ مرکز است که ۱۰۷ مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و ۲۶ مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی است که آماده تحویل محصول زارعین استان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال یا ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید، حداکثر تا ۲ درصد سن زدگی و رطوبت ۱۲ درصد از قرار هر کیلوگرم به مبلغ ۱۲۷۰۵ ریال تعیین شده است.

وی یاد آور شد: در سال جاری نیز مثل سال گذشته بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل انتخاب شده که متولیان خرید پس از تهیه و تکمیل چک لیست ها آن را در اختیار بانک برای پرداخت وجه گندم خریداری شده قرار خواهند داد.

کریم زاده با اعلام اینکه زمان خرید در استان از اویل تیرماه لغایت پایان آبان ماه است اظهارداشت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته ۱۱۵۵۰ ریال بوده که امسال به ۱۲۷۰۵ ریال افزایش یافته است.

وی گفت:امسال سازمان جهاد کشاورزی استان ها موظف شده اند لیست کشاورزان تولید کننده گندم را با مشخصات کامل، نام شهرستان، دهستان، روستا، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، سطح زیر کشت، پیش بینی میزان تولید و رقم گندم تولیدی را در اختیار شرکت غله استان قرار دهند که این کارها در سطح استان انجام گرفته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید