Performancing Metrics

۱۷ هزار واحد صنعتی در کشور تعطیل هستند | اتاق خبر
کد خبر: 356951
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 10:12
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: ۱۷ هزار واحد صنعتی معادل ۱۹ درصد صنایع کشور تعطیل هستند.

اتاق خبر: علی یزدانی شامگاه یکشنبه‌شب در گفتگو با خبرنگاران در ساری افزود: نزدیک به ۸۱ هزار واحد تولیدی جزو صنایع کوچک و چهار هزار واحد جزو صنایع متوسط هستند و ۳۴۰۰ هزار واحد بزرگ نیز با بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال در کشور وجود دارد.

وی به شمار واحدهای راکد اشاره و اضافه کرد: در برخی استان‌ها مانند مازندران ۳۲ درصد واحدها تعطیل هستند اما میانگین کشور نشان می‌دهد که ۱۹ درصد واحدهای صنعتی معادل ۱۷ هزار واحد تعطیل هستند.

وی عنوان کرد: در کل کشور سه میلیون نفر در بخش صنعتی مشغول کار و در داخل شهرک‌های صنعتی نیز ۳۷ هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری هستند و از این میزان هفت هزار و ۸۵ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی راکد و مابقی فعال هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۶۵ درصد واحدهای صنعتی در کشور با ظرفیت بالای ۵۰ درصد کار می‌کنند و تعدادی نیز زیر ۵۰ درصد فعالیت دارند و در سه سال گذشته بالغ‌بر پنج هزار و ۸۰۰ واحد یا به چرخه تولید بازگشتند و یا راه‌اندازی شده‌اند.

وی فضای کشور را روبه رشد دانست و گفت: فضای کشور به سمت امید و تولید است و در چارچوب شعار سال جاری، ستاد ملی اقتصاد مقاومتی ۲۰ جلسه و ۳۱ مصوبه برای کمک به ایجاد و توسعه و رونق تولید داشته است.

معاون وزیر صنعت یادآور شد: طبق مصوبات ستاد، هدف‌گذاری برای رونق بخشی به ۱۰ هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری، راکد و یا فعالیت زیر ۵۰ درصد ظرفیت شده و دو هزار طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد در کشور نیز ایجاد می‌شود که برای ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال جدید فراهم می‌کنند.

یزدانی درزمینهٔ نقدینگی افزود: فلسفه تشکیل کارگروه ملی ستاد تسهیل، رفع مشکل نقدینگی واحدهای راکد، فعال زیر ظرفیت و طرح‌های بالای ۶۰ درصد رشد است و درمجموع نقدینگی موردنیاز برای ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی تأمین‌شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید