Performancing Metrics

محموله نظامی چین به افغانستان تحویل داده شد | اتاق خبر
کد خبر: 356983
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 11:30
دفتر مشاور امنیت ملی افغانستان اعلام کرد:
افغانستان اعلام کرد که تجهیزات کمک‌های نظامی از چین دریافت کرده است؛ این اقدام ماه‌ها پس از اعلام برنامه پکن برای افزایش کمک نظامی به نیروهای دفاع ملی و نیروهای امنیتی افغانستان صورت گرفت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، دفتر مشاور امنیت ملی افغانستان اعلام کرد، کمک نظامی چین به وسیله محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان از دولت پکن تحویل گرفته شد.

این محموله با یک هواپیمای ترابری حامل کمک‌های نظامی از جمله وسایل حمل و نقل و سایر ادوات نظامی به فرودگاه نظامی کابل منتقل شد. یائو جینگ سفیر چین در افغانستان نیز در جریان تحویل این تجهیزات حاضر بود.

فرمانده ارتش چین ماه‌ها پیش وعده ارائه کمکی بیش از 70 میلیون دلار به افغانستان را با هدف "حمایت و تجهیز نیروهای امنیتی افغان" داده بود. ژنرال فانگ فنگهوئی، فرمانده ارتش آزادی‌بخش خلق چین که اوایل مارس به افغانستان سفر کرده بود، از ارائه کمک نظامی جدید خبر داد و گفت که تازه‌ترین کمک‌های این کشور فراتر از همکاری در زمینه توسعه و اقتصادی خواهد بود.

این ژنرال همچنین گفت که چین خواستار برگزاری یک نشست منطقه‌ای برای اجرای پیشنهاد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در جریان کنفرانس شانگهای برای مبارزه با تروریسم است.

فرمانده ارتش چین با تاکید بر تعهد کشورش در مبارزه با تروریسم در منطقه گفت، افغانستان در منطقه‌ای استراتژیک واقع شده است که مرتبا از سوی گروه‌های تروریستی تهدید می‌شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید