Performancing Metrics

رونمایی از ویرایش دوم سند راهبردی وزارت صنعت | اتاق خبر
کد خبر: 357047
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 11:22
معاون وزیر صنعت معدن از رونمایی ویرایش دوم سند راهبردی این وزارتخانه خبر داد و گفت: طرح آمایش سرزمین منتظر تایید وزیر صنعت است.

اتاق خبر: حسین ابویی در نشست خبری معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت با خبرنگاران با اشاره به برنامه راهبردی وزارت صنعت که ویرایش اول آن سال گذشته رونمایی شده است، گفت: این برنامه راهبردی برای تمامی ذینفعان ارسال شد تا بتوان از نظرات آنها در جهت اصلاح این استراتژی استفاده کرد که بر این اساس هم‌اکنون ویرایش دوم آن نهایی شده و برای چند رشته دیگر صنعتی نیز برنامه راهبردی تنظیم و به آن اضافه شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طرح آمایش سرزمینی در چارچوب برنامه‌های معاونت طرح و برنامه در حال انجام است که پس از تایید نهایی وزیر صنعت، معدن و تجارت در اختیار همگان قرار می‌گیرد تا بتوان بهره‌برداری لازم از آن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در برنامه ششم وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک بخش پیشران در تحقق رشد اقتصادی مطرح شده که بر این اساس توجه به سرمایه‌گذاری و شناسایی سرمایه‌گذاران دغدغه جدی وزارت صنعت معدن و تجارت است.

به گفته ابویی، ۲۰ هزار و ۵۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد شناسایی شده‌اند که برآورد می‌شود ۷ هزار و ۶۰ هزار اشتغال ایجاد کنند، ضمن اینکه با مجموعه اقدامات انجام شده ۱۳ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام با اشتغالزایی ۲۳۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ۳ هزار پرونده اکتشاف، ۲ هزار و ۲۰۰ گواهی کشف و ۳ هزار مجوز برداشت در حوزه معدن صادر شده و ۶۸ شهرک و ناحیه صنعتی جدید نیز راه‌اندازی شده‌اند که در کنار این مسئولیت ۲۰۰ شهرک به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم ۱۵۰ طرح مهم و ملی بر اساس جایگاه در زنجیره ارزش، صادرات و رونق انتخاب شده‌اند که به صورت مرتب مورد پایش واقع می‌شوند که بر این اساس ۳۶ طرح وارد مدار شده‌اند، ۳۶ طرح سال جاری وارد مدار می‌شوند و ۳۶ طرح نیز تا سال ۹۶ به مدار تولید خواهند آمد که در مجموع ۸ هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در برداشته‌اند.

ابویی ادامه داد: در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت ۱۰۷ طرح به مبلغ ۲.۶ میلیارد دلار به تصویب رسیده‌اند که از این تعداد ۵۵ طرح به بهره‌برداری رسیده‌ است.

وی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ۸ هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد وجود دارد که از این رقم امسال ۵ هزار و ۴۰۰ طرح به بهره‌برداری می‌رسند که ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در کنار ۹۰ هزار نفر اشتغال در مدار تولید قرار می‌دهند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید